Knurtelurt Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hei! Jeg har fått problemer med mitt MSI hovedkort. jeg kjøpte en pakke på komplett for ca 1 år siden. Msi k9vgm-v. inkludert AMD dual core prosessor og 2 gb ram. i tillegg har jeg et xfx 9600gts. I august flyttet jeg. og måtte jo såkalrt flytte pcen. den ble flyttet på siste flyttelass og jeg hadde den i baksetet med meg i bilen. Men når jeg skulle skru på pcn i min nye leilighet fikk jeg ikke noe bidle på skjermen og hovedkortet piper bare. Eneste jeg kan tenke meg at er forskjellig her i forhold til mitt forrige hjem, er at stikkontaktene her er jordet. Jeg sendte mail ti Komplett og de ba meg sende inn hel pakken. jeg gjorde det og fikk det tilbake der det sto "ingen feil oppdaget" Jeg tenkte jo at alt var ok og monterte maskinen pånytt... men NEIDA samme problemet. uendeleig pip ifra hovedkortet. ALT starter, men får ikke bilder på skjermen Alle tips og svar tas imot med stor takknemlighet! Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Få tak i en ujordet forgrener og se om problemet er løst Tviler sterkt på at det har noe med saken å gjøre. Sannsynlig vis så har noe skjedd under flyttingen. Kan du beskrive det du kaller "pip". Noen hovedkort gir deg feilmelding i for av pip, som kan slås opp i manualen til hovedkortet. Sikker på at det er hovedkortet som piper og at det ikke er skjermkortet som "buzzer"? Erfaringsmessig så har jeg bare hørt et "sint" skjermkort buzze pga at ekstern strøm ikke var tilkoblet det. Hvis du tar ut skjermortet og forsøker å starte, piper "hovedkortet" fortsatt? Legg ut feilbeskrivelsen du sendte med til komplett. Hvis du sa at noe var galt med hovedkortet, så kanskje de kun testet det. Er det mulig at du kunne ha spilt inn pipingen? Bruk en mobil eller noe lignende. Lenke til kommentar
Knurtelurt Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 pipekoder på hovedkort bruker å være korte. på en måte slik som morsekoder. hvis jeg skal vise omtrent hvor lenge det piper og hvor lenge det er stilt vil jeg vel skrive "---------......---------..........---------........." Slik fortsetter det uendelig tid. prøvde å kjøre uten skjermkort og. prøvde bare prossesor og hovedkort, og det ble ikke noe forskjell. Kan skaffe opptak av lyden og mailen jeg sendte til komplett imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå