Hullsag Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 hei. for ca 1.5mnd siden kom jeg over en annonse på et større norsk forum. vi ble enig om pris og frakt , og jeg forhåndsbetalte. han lovde å sende påfølgende dag. har fortsatt mailen. men har ikke sett noe til pakken, han har ikke vert innlogget på det aktuelle forumet siden den gang og det er bare mobilsvar når jeg ringer han. har det noe hensikt å anmelde dette? og visst det blir henlagt, har jeg da ingen rett til å kreve inn pengene ved en senere anledning? håper noen kan svare på dette. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det er kontraktsbrudd (da en muntlig kontrakt er bindene), og svindel. Altså ikke lov. Jeg ville gått til politiet. Hva de vil gjøre med saken kan jeg ikke svare på, da min tillit til norsk politi er lik null. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 har ikke helt troen på rettsvesenet jeg heller. selv om jeg har flere mailer som bekrefter handelen + kontoutskrift er jeg redd det blir henlagt Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det burde jo være en smal sak, men det er vel manglende ressurser det er snakk om her. Du tenker kanskje "hvor lang tid kan det ta å lese en mail?", men sånn tenker ikke politiet dessverre. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jaja, dere har ikke tillit til politiet, men hva ellers skal dere liksom gjöre da? Ta en Rambo, besöke fyren og plafre lös? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jaja, dere har ikke tillit til politiet, men hva ellers skal dere liksom gjöre da? Ta en Rambo, besöke fyren og plafre lös? ta det til forbrukerrådet - ftu og så eventuell rettslig indrivelse dersom medhold. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Når det gjelder handel mellom to privatpersoner? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Når det gjelder handel mellom to privatpersoner? Sukk, du har vært her lenge nok til å vite det ja. http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_privatperson Sånn, da har du beviset Dette har vi tatt mange ganger før, Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Ikke med meg. Jeg antok at kjøp mellom 2 privatpersoner havnet i forliksrådet jeg. Men da her jeg lært noe nytt. Ellers så lar du vel være å reagere med "sjokk og vantro" på et normalt spørsmål nestegang? Det var et ærlig spørsmål, ikkenoe skjult baktanke. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå