Gå til innhold

Svindlertråden-ikke la deg lure!

Tritrans

Anbefalte innlegg

If it sounds to good to be true, it probably is!

Du har sikkert hørt utrykket før. Det fins mange feller å falle i når man skal kjøpe seg et nytt produkt. Denne tråden har jeg laget så vi kan dele erfaringer med hverandre om hva som er pålitelig og ikke når man skal handle spessielt over internett, men også i butikker.

Jeg kan begynne først:

Her om dagen hadde jeg tenkt til å kjøpe meg en ny telefon fra USA. Jeg fant en "god pris" som jeg trodde var helt grei. Etter et lite søk på google og hjelp fra mine venner her på forumet fant jeg ut at sjappa bare tok penga dine og stakk. Så etter enda litt research fant jeg en liste over andre online-butikker som også gjorde det samme:

eazychoppinz.com

busysellmart.com

queencartshoppingmal

www.electromaticinc.net

multibrandsltd.com

davestoresinc.com

electrohallers.com

kellycolestore.mybisi.com

www.tech-4-less.com

www.braska2.com

store.fastcommerce.com

gsmstorelimited.com

www.walmartinc-online.com

www.gsmstorelimited.com

www.phonebyteltd.com

www.xmaxpromoinc.com

www.easy2buy.us

www.evansmallltd.com

www.iandibizworld.com

www.etronicdeals.net

www.superdealsystemltd.com

www.jahstoreinc.com

www.maj-elects.com

www.mmobileltd.com

Kilder: http://smartmobilegadgets.wordpress.com/20...le-phone-sales/

Hversågod! Del dine erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ok, takker "perjohan". Hadde faktisk tenkt å stikke innom tråden i dag for å oppdatere med noen lure tips.

For det første vil jeg gjerne si at det først og fremst er det amerikanske markdete som bygger på svindler som dette. Prudukter til 500$ som bare koster 200$ på det stedet? Kom igjen! Det må ringen en bjelle. Derfor vil jeg anbefale at dere sjekker godt om nettstedet er brukbart eller om det er fake. Et kjapt søk i google: "Sidens navn" scam!!! Merk dere ordet. Legg til scam etter nettsiden og dere vil kunne navigere videre til forbukererfaringer eller formum som diskuterer denne siden, falsk eller ikke. Husker ikke hva nettsiden het, men det er en side som har listet det meste som er falskt eller ikke.

I tillegg kan det være greit å høre med de som "eier" siden. Spør om produktet og lat som du har tenkt til å kjøpe det. Det første jeg la merke til da han fra mobilsjappa svarte (se første post) var at han var som en liten unge på ecstasy. Sendte han flere mail og i hver eneste signerte han den nesten med "Just tell me when you're ready to place your order" og slike ting. En ekte nettbutikk som komplet, amentio, cdon.no aso hadde behersket seg og hold seg relatert til produktet, ikke fakturaer eller bestilling.

If it sounds too good to be true, it propably is! :p

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en bilstereo til noen tusen derifra. De ba om forskuddsbetaling, noe som er helt greit. Så et par dager senere får jeg mail av dem at de ikke har den varen jeg har bestilt, og at de ikke kan få tak i den heller. De tilbyr andre varianter til noenlunde samme pris, men uten de samme mulighetene. Jeg takker pent nei til det og ber om å få pengene tilbake. "Selvfølgelig!" får jeg som svar og regner med at alt ordner seg.

Etter en uke er ikke pengene tilbake på konto. Så jeg begynner å minne dem på dette. De insisterer på at pengene er sendt. Så hva gjør jeg? Jo jeg sjekker alle mailene jeg har sendt til dem og sjekker at jeg har skrevet riktig kontonr. hele tiden, noe jeg også hadde gjort.

Jeg begynner å bli dritt lei etter to uker og sier hva jeg mener om måten de behandler dette på. Men svar får jeg ikke. Jeg får heller ikke svar på noen av de ti andre mailene jeg har sendt i løpet av ca tre måneder.

Da bestemte jeg meg for å involvere forbrukerrådet og politiet. Etter jeg leverte en politianmeldelse av lydfabrikken.no fikk jeg omsider pengene tilbake etter mange måneder med bare tull fra deres side.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er det tillatt å legge inn brukernavn her på de som reklamerer for produkter som ikke blir levert, eller ikke leverer varen slik de reklamerer for?

Tenker på de på finn.no og qxl.no.

Da spør jeg, er det tillatt å svindle???

En bør advare andre for slike mennesker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...