Vgrd007 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Når jeg starter opp pcen får jeg denne feilmeldingen: "Unknown CPU is detected, updating BIOS is required to unleash its full power! Cpu over temperature error! press f1 to resume" Pc komponentene er: Asus P5E-VM SE Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB) Corsair VX 450W HIS Radeon HD 4650 512 MB Heatpipe Intel Core 2 Duo E8400 Lian Li PC-V350B Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB Sony Optiarc AD-7200S-0S Prisguide Vi har oppdatert bios, tatt kabler ut og inn, sjekket vifta, søkt på nettet men finner ingen bra løsninger og hele pcen er ny og er ikke overklokket. Cpu tempraturen er på 107 i følge bios, men det kan være bios feil? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Når jeg starter opp pcen får jeg denne feilmeldingen:"Unknown CPU is detected, updating BIOS is required to unleash its full power! Cpu over temperature error! press f1 to resume" Pc komponentene er: Asus P5E-VM SE Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB) Corsair VX 450W HIS Radeon HD 4650 512 MB Heatpipe Intel Core 2 Duo E8400 Lian Li PC-V350B Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB Sony Optiarc AD-7200S-0S Prisguide Vi har oppdatert bios, tatt kabler ut og inn, sjekket vifta, søkt på nettet men finner ingen bra løsninger og hele pcen er ny og er ikke overklokket. Cpu tempraturen er på 107 i følge bios, men det kan være bios feil? drit i meldinga, update bios Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 eller hvis du er redd for tempen ska vær riktig, lån en E6xxx og flash men uansett ska ikke være no problem Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hadde samme problem oppdaterte fra bios 0105 til 0205 via internett med asus update. Valgte å laste ned fra ftp fra asus side siden 0205 låg der. Lenke til kommentar
Vgrd007 Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg har ikke så mye peiling på dette her med bios og oppdateringer.. Noen som kan gi meg link til en guida side, eller om du prøver og forklare enkelt med linker til de forskjellige sidene osv.. Så hadde jeg vært evig takknemelig! Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Du oppdaterer via internett. Du går på start-progrsmmer-asus ett eller annet- og asus update ett eller annet. Følg instruksene velg bios når du skal velge bios nedlastningsted velger du fra ftp der ligger siste bios. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 IKKE bruk Asus sitt flash program om du kjører 64 Bits Operativ System. Det er noen rariteter i måten programmet fungerer og WoW64 (Ikke World of Warcraft men Windows on Windows) som gjør at flashen går rett i dass og du mursteiner hovedkortet (Mursteining = Dødt hovedkort, det blir like nyttig som en enkelt murstein, bare å kaste.) Om du kjører 64 bits OS så er ASUS ganske snill på nyere hovedkort, trykk delete for å stikke inn i BIOS, så blar du igjennom sidene til du finner EZ Flash. Du velger denne og legger BIOS fila fra ASUS sine hjemmesider på en USB minnepenn og stikker denne inn når du skrur på maskinen, velger stasjonen i EZ Flash og derifra BIOS fila og vips så ordner resten seg selv som oftest. Du må kanskje resette CMOS men dette er forklart i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå