sttrons Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Tok bilde av to slitne pissuarer(tror det skrives sånn). legger med 2 utsitt, det ene er croppet og det andre er ikke. hvilket funker best?? u croppet croppet Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 det første ble veldig usymmetrisk med den vinklingen(les: lampene). så foretrekker nr to her Lenke til kommentar
emero Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 er i utgangspunktet ikke sikker på om jeg ville hatt et bilde av pissoarer på veggen i det hele tatt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Eg har ikkje peiling på fotografering, men eg kan vurdere det du har tatt bilete av. I utgangspunktet kan det meste tas bilete av og lages litt interessant, sjølv om det skal godt gjerast med hundebæsj f.eks. Eit pissoar er ikkje noko eg behov for å sjå meir enn nødvendig, skal ein ta bilete av eit så må det gjerast så bra både teknisk, utsnitt og motiv at det blir interessant. Eg synest ikkje du klarte det her desverre. No er det sikkert mange som ser den kunstneriske verdien i eit sånt bilete som eit fotografi, men for meg som lekmann funka det dårleg. Eg synest motiv og utsnitt er det viktigaste i eit bilete. God teknisk gjennomførelse skader sjølvsagt ikkje, men med eit godt motiv kan sjølv eit mobilkamera ta det eg vil betrakte som eit bra bilete. Endret 22. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Først til spørsmålet ditt: Det andre fungerer best for meg. Utbrente lamper synes jeg ikke noe om. Litt småplukk: Jeg ville hatt perspektivet litt lavere slik at bakenforliggende rutenett blir mer symmetrisk. Ser litt ut som du ikke har orket å bøye knærne. Tror også jeg ville ha hatt litt mer 'flis' på venstre side. Er litt usikker på om gulvet bør være med. Men om det skal være med bør det være litt mer gulv. Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hva kan man si? Det er jo ikke akkurat det første motivet man velger hvis det er noe man skal blåse opp å henge på veggen iallefall. Er enig i det som sies om komposisjon. Motivet i seg selv er i mine øyne ikke verdt å ta bilde av, men ved å gjøre det strammere enn et militærlaken, så kan det nok bli et ok bilde. Det har vært flere bilder på kritikken som har hatt netopp denne stramme komposisjonen, og uten den så funker det bare ikke. Midt i mellom pissoarene, i høyde med midten av bildet sånn at flisene blir symmetriske... Er ikke helt sikker på jeg hadde likt det selv da. Pissoarer er pissoarer... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Bildet er for mørkt og rent. Her må du skape en estetikk. Dette bildet burde vært lyst, skarpt og kornete. Og den croppa versjonen fungerer best, i og med at den er mye strammere, og ikke har de utbrente lysene. Det kan bli tøft hvis du jobber mer med det, men den flate dokustilen her tilfører egentlig ikke motivet noe ekstra, og det trenger urinalene dine. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Rettelinjerrettelinjerrettelinjerrettelinjer =) Så tror jeg det blir bra. + litt eksponerings justeringer. en liten kurve for å lette mellomtonene og litt mørkere skygger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har tatt meg den frihet å klå litt på bildet ditt. I mellomtiden har herrene PM og cruel kommet med noen forslag; som nok passer med hva jeg har gjort. Kontrasten bør nok enda mer opp; men der har jeg ingen skikkelige gode teknikker, så jeg stoppet her. Tom Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Omtrent sånn ja, tomsi. Men Photoshop klarer ikke fikse perspektivet helt med pissoarene (siden de er 3D og ikke helt flate), sånn at det er noe som skurrer litt. Jeg vil fortsatt ha litt mer til venstre. Tror kanskje jeg vil se røret til venstre. Er enig at det skulle vært lysere, men tror ikke jeg er enig i at det skulle vært kornete. Tror jeg ville prøvd meg på industriell renhet. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Takker for tilbake meldinger. tenkte egentli ikke så mye på hva det var jeg tok bilde av da jeg tok det. hadde bare en ide om en lit "ren" komposisjon, og et nytt motiv, som ikke jeg har sett før. Ser også som det blir sagt oppe i tråden, at jeg burde kansje ha bøyd meg ned litt for å fått en rett vinkel, slik at linjene i flisen hadde blitt riktige. Men tenkte ikke på det der og da, for det luktet så j@vlig at jeg bare måtte rømme.. kansje bildet skulle vært mere "skittent" for å frem heve det. ellers likte jeg redigeringa til tomsi bedre en mine egne Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Heh, for å være ærlig, så gir et bilde av pissuarer meg nada Kunne nok hjulpet om det var skikkelig skittent eller "dramatisk", men det der er faktisk to helt ordinære pissuarer Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Om målet var en ren komposisjon er det litt for mye inne i bildet, selv i croppet versjon. Jeg synes et utsnitt a la tomsis gjør seg bedre. Han har derimot lysnet det for mye, slik at bruntonen i originalen forsvinner. Jeg gjorde et kjapt forsøk selv og synes det ble bedre med høyere kontrast og litt lysere, slik at bruntonen og den "skitne" følelsen kommer bedre fram. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Han har derimot lysnet det for mye, slik at bruntonen i originalen forsvinner. Convert to Black/White hjelper heller ikke på brunfargen Tom Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Heh, det har du nok rett i. Motivet var såpass lite fargerikt fra før at jeg regnet med at de få fargene som er ville glattes over bare ved å lysne og trikse litt med kurver. Men uansett, jeg synes det gjør seg bedre med farge, for jeg synes ikke det funker som rent, så om bildet skal ha noe for seg må det ha den skitne looken. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Måtte bare Endret 30. november 2008 av Jethrotulling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå