Evil-Duck Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hei , instalerte nettopp linux mint på den stasjonære PCen min , har oppdatert alt som er å oppdatere , men det som er problemet er at når jeg går for å koble til serveren som er på nettverket finner jeg den , men når jeg går inn på den er den tom , jeg får aldri opp et vindu for å skrive inn brukernavn og passord heller , så tror det er der problemet ligger. Noen som har noen råd til hvordan jeg skal få dette til ? (er forøvri koblet til en bærbar maskin med nettverkskabel for å få nett) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Er serveren din linux eller windows? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Windows Server 2008 Endret 22. november 2008 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Da kjører bruker du samba. Prøv å åpne nautilus og skriv inn: "smb://10.0.2.45" (uten hermetegn og med den riktige ip'en til serveren din. Nautilus er forresten utforskeren ) EDIT: siden du kjører den gjennom den andre maskinen din kan du prøve å pinge serveren også, i terminalen skriver du: "ping 10.0.2.45" (ip'en til serveren) Mulig det å kjøre gjennom en annen maskin ødlegger pga noe natting eller no. Endret 22. november 2008 av Smif Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) prøvde det du sa , men når jeg skriver inn IP smb://192.168.*.*** så får jeg bare opp et tomt vindu , og når jeg prøver det ping greine i konsoll så står det bare i evigheter å laster 64 bit elns ? edit , Prøvde med en trådlås san USB penn med akkurat samme resultat Endret 22. november 2008 av Evil-Duck Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Da har du ikke kontakt med serveren din. Det kan godt være fordi du kopler til gjennom laptoppen, sannsynligvis fordi den har NAT-funksjonalitet. Du må da åpne porter i denne, eller finne en måte å kople til direkte til nettverket på. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Vil deffinitivt anbefale at du prøver å koble den utenom maskinen din og rett i nettverket. Blir skjelden bra men en rekke clienter med nat imellom! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Hmm , jeg er tilkoblet serveren med Macbooken da uten noe problem . Edit : ja jeg har prøvd med en slik USB trådløs ting , med samme resultat som når den går igjennom macbooken edit : så du skrev noe om samba smif , hva er det for noe og hvordan starter jeg det ? Endret 22. november 2008 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Prøv å taste inn smb://192.168.*.***/en_mappe_som_deles Trenger å gjøre det når jeg skal koble til noen WinXP-venner. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Men problemet er jo at han ikke engang får pinget serveren. Er temmelig sikkert pga. at det går gjennom en annen maskin. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Men problemet er jo at han ikke engang får pinget serveren. Er temmelig sikkert pga. at det går gjennom en annen maskin. men nå går det ikke gjennom en annen server , har koblet den til med en trådløs USB pinne Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Og du får ikke pinga serveren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå