Nuffern Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Heisann! Er det noen her som vet mengden luft viften på en standard Chieftec-PSU flytter? Har et Matrix-kabinett med orginal PSU (mener å huske at det var på 350W), og har tenkt til å bytte den ut mot en mer stillegående Papst-vifte. Kjekt å kunne sammenlikne.. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har satt inn en 12 dB papst.vifte i min Chieftec 360W PSU. Den flytter ikke så mye luft, men det holder ihvertfall. Hvis du har noen kabinettvifter, så tror jeg ikke at en 12 elller 19 dB papst vil gjøre noe skade. Ikke noe problem å sette inn ny vifte i psu heller. Bare pass på å trekke ut kontakten først da Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Takker for svaret! Hvor mye steg temperaturen etter at du satte inn Papst-viften? Har et par kabinettvifter selv som jeg har skrudd ned hastigheten på, men vet ikke om det er helt trygt å sette inn noen svakere Papst-vifte. Maskinen er varm nok fra før egentlig :oops: Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Har ikke temp-måler i PSU, så det kan jeg ikke svare på. I tilleg til 12dB i PSU har jeg et par LED-vifter som er skrudd ned med FanMat og en 19dB papst vifte i. Jeg har ingen måler for kabb. temp, men min 1800+ ligger på 45grader idle med Silent Twin... Ti grader mer på full load... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Så vidt så det jeg ser, så er faktisk chieftec vifta mi som sitter i PSU'en (chieftec dragon midi) en av de som støyer minst på pc'en min. Den holder omtrent 1500-1700rpm noe som nesten ikke gir noe støy som jeg kan høre vel og merke. Noe som skal tilsvare en 12dB sammenlignet med papts si 80x80dB Lenke til kommentar
Vidder Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Helt enig, kan ikke forstå at dere vil bytte ut den som står i som standard med en 12db papst-vifte.. Har en slik liggende, og synes faktisk den bråker mer enn den som står i som standard.. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Helt enig, kan ikke forstå at dere vil bytte ut den som står i som standard med en 12db papst-vifte.. Har en slik liggende, og synes faktisk den bråker mer enn den som står i som standard.. 12dB er knaptnok hørbart, så jeg tror nok at der er noe galt med din vifte hvis den bråker så mye... Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Det eneste som bråker fra maskinen min er Chieftec-PSUen, og det er derfor jeg vil bytte den. Ellers har jeg en SilentTwin på CPUen, og to Enermax-vifter ellers i kabinettet som jeg har skrudd godt ned. Poenget er vel at Chieftec'en bråker og den skal bort.. blir vel en slik Papst på 12 eller 19db(A). Er bare litt redd for varmen i og med at det er litt varmt i kabinettet fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå