LysDiode Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Hei! Nytt skjermkort er sårt trengt her, og lurer på om noen har noen tips til hva jeg bør kjøpe. Bruker pc'n til videoredigering og grafisk design og bildebehandling, men jeg vil også hva mulighet til å kunne spille spill når jeg har venner på besøk, f. eks. BF2142, BF2, CS:S o.l. Kommer også til å kjøpe ny prosessor om ikke lenge, vet ikke om det har så mye å si på valg av skjermkortet? I spoilern ligger oppsettet detektert av xfire: Manufacturer: Acer Processor: AMD Sempron Processor 3600+, ~2.0GHz Memory: 2814MB RAM (3 GB) Hard Drive: 250 GB Integrated Graphic Prosessor (IGP): NVIDIA GeForce 6100 nForce 405 Monitor: Generisk PnP-skjerm (Dell 17") Sound Card: Høyttalere (Realtek High Definition Audio) Speakers/Headphones: Logitech X-620 5.1 Suround Operating System: Windows Vista™ Home Premium SP1) Jepp, noen tips? Vil ikke betale for mye for det, men er fleksibel, 500-1500 kroner. Helst så billig som mulig Endret 22. november 2008 av BenAus Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Vel nå har du ikke et skjermkort, men IGP. Regner med at hovedkortet ditt PCI express ? du finner det ut med cpu-z fra cpuid.com Når du skal ha ny CPU så hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt å kjøpe nytt hovedkort og en LGA775 CPU Men et 4850 blir en helt annen verden for deg, selv et 3850 blir det om du vil gå litt ned i pris.' Om du føler for å velge 3850 så ta kontakt med meg Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Takk for tipset! Ja hovedkortet har pci-express ledig, og det var det jeg hadde tenkt å bruke. Men når vi snakker om hoverkortet er det av ukjent merke, det står faktisk "Make in Tawvan for Acer Prodokton" (jepp, med skrive feil og feil bøying av "to make").. Så jeg er usikker på kvaliteten hehe =/ Skal se mer nøye over ting når jeg kommer hjem igjen, skal ta opp noe film fra kollen nå (twintip) hehe Igjen, takk for tipset (og alle kommende? tips !) Edit: Ja, har Integrated Graphic Prosessor på hovedkorert, men siden jeg har en smule dårligtid nå kopierte jeg bare ut infoen fra xfire. Neste gang skal jeg være mer nøyaktig. Endret 22. november 2008 av BenAus Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Vel det er nok et noname merke. Regner med at du har DDR2 ? Om du har maks 1500,- og legger til 100,- så skal vi nok få skaffa deg et 3850 512mb OC, nytt hovedkort og en core 2 duo på nærmere 3Ghz Er bare et lite problem Din PSU er sikkert ikke så kraftig og mangler sikkert en del tilkoblinger og kabinettet ditt er sikkert sånn laget at ingen ettermarked løsninger passer så da passer ikke et nytt hovedkort i maskinen .... Endret 22. november 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Har tenkt på å bytte ut hele pc'n, i og med at den ikke er noe spesielt god i seg selv. Kommer da antakelig til å bygge den selv. Og du foreslår jo å bytte ut en god del, så det blir ikke så mye igjen av den =/ Ja.. Det går ikke å bare bytte skjermkortet da? (Har DDR2 ja). Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jo det holder å bytte ut skjermkort nå så sier du ifra til meg når du har spart opp 2-3K til så skal jeg hjelpe deg med et oppsett Har et HD3850 512mb fabrikk overklokket du kan få for en billig penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå