Scatch Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hei, nå har det seg slik at jeg har en lang liste med navn i ikke-alfabetisk rekkefølge i et Word-dokument. Finnes det noen mulighet for å få dette alfabetisk med office-pakken? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du kan kopiere det inn i Excel, markere ordene nedover i kolonna, høyreklikke og velg sortèr. Så kan du bare kopiere det tilbake i Word. Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Da har jeg lært enda en funksjon! Enkelt og greit - takk! Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 I Word XP og 2003 er det bare å markere teksten/listen og velge "Sorter" fra Tabell-menyen. Finnes sikkert noe tilsvarende i Office 2007, hvis du bruker det. Men nå er vel ikke behovet tilstede lengre uansett ... Vegard Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Sortering i Word har vært der så lenge jeg kan huske, altså ihvertfall fra versjon -97. Fungerer utmerket så lenge teksten står på hver sin linje (hvert sitt avsnitt) eller i en tabell. En ting å merke seg når det gjelder sortering i Excel: Det er ikke nødvendig å merke området du skal sortere. Bare klikk på en av cellene i området og klikk Sorter. Greit å være klar over den dagen man skal sortere flere kolonner med data. Hvis man da merker en kolonne sorteres den kolonnen mens de øvrige kolonnene blir stående. Ikke det man ønsker om det for eksempel er en adresseliste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå