Wrarrl Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Maskinen min nekter å kjøre enkle videosekvenser i spill uten å hakke. maskin min består av AMD Athlon 1.46 Ghz, 256 SDRAM, GeForce4 4200 8x AGP 128 DDR... Har prøvd å formatere maskin og legge inn alt av de nyeste driverne på nytt, men til ingen nytte. D hakker noe helt for jævlig. b...d....øh..eh......d...b..s......g....h....ee... noe i den duren. Introen til f.eks heroes 4, haegemonia og age of mythology kan jeg bare glemme å se. Er d noen som kan ha en anelse m hva som er feil? Kjøpte nettopp nytt skjermkort. Hadde samme problem med d forrige som var et GeForce2 64SDRAM... Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det høres ut som om kanskje hardisken din er for treg... Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Kan være konflikter mellom program du har innstallert og skjermkortdriverne. har vært borti det. men treg hdd er vel mer sannsynlig Burde forresten få deg bedre smak på spill Lenke til kommentar
Wrarrl Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 .....mulig d.. vet ikkje helt, men mener at jeg har 40G med 8 cache.. eneste som er på den nå er heroes 4.. Lenke til kommentar
Wrarrl Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Njæ..... kan ikke akkurat påstå at Haegemonia va så sinnsykt bra.. for mye irriterende dødtid. Privateer er ti ganger bedre og ti ganger så gammelt Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Dersom du har programmer som kazaa og lignende kjørende i bakgrunnen vil nok ting gå tregt... Kazaa spiser mye ressurser. Lenke til kommentar
Wrarrl Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Nope... bruker bare DC.. Uansett, så prøvde jeg d nettopp uten noe som helst gående i bakgrunnen. mulig at MSN messenger was running, men kan ikke tenke meg til at det skal stjele så mye av maskin.. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det kan hende at ting kjører i bakgrunnen uten at du vet om det. 1. Skru av indeksering av diskene 2. Fjern spyware/adware med AdAware og SpyBot Lenke til kommentar
Wrarrl Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 med tanke på at jeg har adaware og at jeg nettopp formaterte hdd uten å installere noe nevneverdig foruten om drivere og heroes 4, så antar jeg at problemet mitt ikke ligger der... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Ligger ikke introer og videoer gjerne på cd-rom'en da? Treige cd-stasjoner eller feil på laseren gir deg hakking. Lenke til kommentar
kong figurasjon Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Du har litt dårlig med minne da... Kjører du xp, så er 256mb sd-ram litt i underkant for å kjøre maskinen "smooth". Har du i tillegg sp1, kan du oppleve at det meste går unormalt tregt. Microsoft bekrefter dette, les om det på it-avisen.no. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Sjekk at dma er aktivert for disker og cd-rom. device manager -> ide ata/atapi controllers -> primary / secondary IDE channel -> advanced settings Lenke til kommentar
viggo Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 med tanke på at jeg har adaware og at jeg nettopp formaterte hdd uten å installere noe nevneverdig foruten om drivere og heroes 4, så antar jeg at problemet mitt ikke ligger der... skal være enig der. :wink: (bare for å nevne det: kjørte SpyBot hos faren min her om dagen. Den fant nærmere 200 ting som ikke AdAware fant.) Lenke til kommentar
Oswald Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hei, jeg skal hjelpe deg jeg. Skal vi se... Problemet er et typisk windows 95 og win 98 problem og det kan kanskje oppstå også i nyere windows. Du skriver ikke hvilket windows du kjører. Men det har seg slik at windows assosierer videofilen med et program som kan spille den, dette skal skje automatisk, men gjorde ikke alltid det. Har du windows mediaplayer 9.0 så last også ned direct x 9.0. Du kan også bruke en hel haug med andre mediaplayere. Du må assosiere alle videofiltyper til en player som kan spille dem. Prøv også å sette inn en av spillcd'ene som har introvideoen eller andre videoer. Høyreklikk på cd-rom'en og finn en videofil eller bruk søkefunksjonen og finn videofil. Høyreklikk videofilen og trykk "åpne i" så finner du et program som kan spille av filen. F.eks. Win med.player Realoneplayer divxplayer eller noe sånt. Hvis videoen spilles korrekt av kan du også lukke og åpne den på nytt og huke av for "åpne alltid i dette programmet" osv. osv. Husk du må ha direct x versjon og mediaplayer som støtter hverandre osv. Dette er bare noen tips som alle henger litt i sammen. Jeg tror noe av dette løser ditt problem. Hvis ikke kan det være en ikke så helt sjelden kompatibilitets feil mellom -cpu -hovedkort-chipset -bios -skjermkort. Det er iallefall ikke noe "for treig hardisk" eller "for lite eller feil minne". Jeg har kjørt win xp på langt treigere maskin en pc'en din uten problemer. Lenke til kommentar
Mooses Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Gå i instillingene å fjer krysset for "Aktiver funksjonen til godkjent OpenGL-strukturklemme." Ligger under Open gl instillingene.. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 En harddisk fra 1980 skulle vere i stand til å levere nok data til å vise en komprimert video intro. Lenke til kommentar
Wrarrl Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Lånte meg en brikke 256 meg ram... hakket like jævlig med 512M RAM.. Kan ikke være minnet d står på.. bruker forøvrig XP.. har ikke sirup pakken! Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Har desverre ikke noen gode tips. Men som et par andre sier det er garantert ikke disken som er for treig eller for lite minne! Andy Lenke til kommentar
stranden Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Kan være konflikter mellom program du har innstallert og skjermkortdriverne. har vært borti det.men treg hdd er vel mer sannsynlig Burde forresten få deg bedre smak på spill Haegemonia er ganske kult.. men tar litt tid å spille da... MEn du kan ha 3 skjermer.. hvis du har matrox parhelia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå