Gå til innhold

Uforståelig problem...

Wrarrl

Anbefalte innlegg

Maskinen min nekter å kjøre enkle videosekvenser i spill uten å hakke. maskin min består av AMD Athlon 1.46 Ghz, 256 SDRAM, GeForce4 4200 8x AGP 128 DDR... Har prøvd å formatere maskin og legge inn alt av de nyeste driverne på nytt, men til ingen nytte. D hakker noe helt for jævlig. b...d....øh..eh......d...b..s......g....h....ee... noe i den duren. Introen til f.eks heroes 4, haegemonia og age of mythology kan jeg bare glemme å se. Er d noen som kan ha en anelse m hva som er feil?

Kjøpte nettopp nytt skjermkort. Hadde samme problem med d forrige som var et GeForce2 64SDRAM...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope... bruker bare DC.. Uansett, så prøvde jeg d nettopp uten noe som helst gående i bakgrunnen. mulig at MSN messenger was running, men kan ikke tenke meg til at det skal stjele så mye av maskin..

Lenke til kommentar
med tanke på at jeg har adaware og at jeg nettopp formaterte hdd uten å installere noe nevneverdig foruten om drivere og heroes 4, så antar jeg at problemet mitt ikke ligger der...

skal være enig der. :wink:

(bare for å nevne det: kjørte SpyBot hos faren min her om dagen. Den fant nærmere 200 ting som ikke AdAware fant.)

Lenke til kommentar

Hei, jeg skal hjelpe deg jeg. Skal vi se... Problemet er et typisk windows 95 og win 98 problem og det kan kanskje oppstå også i nyere windows.

Du skriver ikke hvilket windows du kjører.

Men det har seg slik at windows assosierer videofilen med et program som kan spille den, dette skal skje automatisk, men gjorde ikke alltid det.

Har du windows mediaplayer 9.0 så last også ned direct x 9.0. Du kan også bruke en hel haug med andre mediaplayere. Du må assosiere alle videofiltyper til en player som kan spille dem. Prøv også å sette inn en av spillcd'ene som har introvideoen eller andre videoer. Høyreklikk på cd-rom'en og finn en videofil eller bruk søkefunksjonen og finn videofil. Høyreklikk videofilen og trykk "åpne i" :woot: så finner du et program som kan spille av filen. F.eks. Win med.player Realoneplayer divxplayer eller noe sånt.

Hvis videoen spilles korrekt av kan du også lukke og åpne den på nytt og huke av for "åpne alltid i dette programmet" osv. osv.

Husk du må ha direct x versjon og mediaplayer som støtter hverandre osv.

Dette er bare noen tips som alle henger litt i sammen.

Jeg tror noe av dette løser ditt problem. Hvis ikke kan det være en ikke så helt sjelden kompatibilitets feil mellom -cpu -hovedkort-chipset -bios -skjermkort.

Det er iallefall ikke noe "for treig hardisk" eller "for lite eller feil minne". Jeg har kjørt win xp på langt treigere maskin en pc'en din uten problemer.

Lenke til kommentar
Kan være konflikter mellom program du har innstallert og skjermkortdriverne. har vært borti det.

men treg hdd er vel mer sannsynlig

Burde forresten få deg bedre smak på spill :lol:

Haegemonia er ganske kult.. men tar litt tid å spille da... MEn du kan ha 3 skjermer.. hvis du har matrox parhelia :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...