Gå til innhold

PS3 - HDMI til HDMI og coax?

Erikmy

Anbefalte innlegg

Hei,

har akkurat kjøpt meg PS3 og skal koble den opp mot projektor og anlegg.

Desverre har ikke forsterkeren HDMI inn, men støtter digital lyd inn via coaxial-kabel.

Det jeg lurer på, er om noen vet om det finnes en splitter som splitter HDMI til HDMI (bilde) og coax lyd?

Vet jeg kan bruke HDMI til bilde og optisk ut direkte fra PS3, men en kompis mener at det ikke støtter diverse nyere format (PCM 5.1, dolby digital+, dolbye trueHD, DTS HD, dts, master audio.)

Greit å ha det så perfekt som mulig når man først har lagt ned noen lapper..

Bilde av forsterkeren

Endret av Erikmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

har akkurat kjøpt meg PS3 og skal koble den opp mot projektor og anlegg.

Desverre har ikke forsterkeren HDMI inn, men støtter digital lyd inn via coaxial-kabel.

Det jeg lurer på, er om noen vet om det finnes en splitter som splitter HDMI til HDMI (bilde) og coax lyd?

Vet jeg kan bruke HDMI til bilde og optisk ut direkte fra PS3, men en kompis mener at det ikke støtter diverse nyere format (PCM 5.1, dolby digital+, dolbye trueHD, DTS HD, dts, master audio.)

Greit å ha det så perfekt som mulig når man først har lagt ned noen lapper..

Bilde av forsterkeren

Hvis du ønsker HD 5.1 lyd (PCM 5.1, True HD, DTS HD, DTS HDMA fra PS3 så forsterkeren din ha HDMI inngang.

Coax ville ikke hjulpet deg noe, du får nøyaktig de samme signalene som den optiske sender, og derved er HD-lyd utelukket.

Med den forsterken så får du kjøre HDMI for bilde til projektoren og bruke den optiske for lyd til forsterkeren. Vil du ha 5.1 HD-lyd så må du kjøpe en forsterker med HDMI-inngang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...