AHTL Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Holder på å bygge opp den nye datamaskinen, har fått de fleste delene til å funke, men klarer ikke å få USB tilkoblingene til å aktiveres. Skjønner meg fint lite på manuellen og det den sir om USB, jeg skjønner hvor jeg skal koble til når det gjelder USB, men ikke med hva, Noen som er bekjent med hovedkortet og kan guide meg litt? Delene jeg har: Kabinett: Antec Three Hundred Power Supply: Corsair TX 650W Motherboard: Asus P5Q Pro CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/fan Socket 775 RAM: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) HDD: Seagate Barracuda 7200.11 Skjermkort: HIS Radeon HD 4870 Keyboard G15 Skjerm: Samsung SyncMaster 2253BW Endret 6. desember 2008 av AHTL Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Har du en usb port med ledninger i andre enden som skal inn på hovedkortet? Endret 22. november 2008 av War Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Har ei ledning som det står "USB" på, som er fra front porten, har prøvd å koble den i to forskjellige steder uten noe suksess. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Du må også trykke DEL når du starter opp og sette USB til Enabled om dette er slått av. Endret 22. november 2008 av War Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Der ligger litt av problemet, tastaturet er USB basert. Skal prøve å koble til en annen plass. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Sett inn tastaturet i usb porten bak på hovedkortet. Litt rart om produsenten har disablet alle de. Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Fikk USB'en til å fungere nå, men: - Tastaturet ble ikke funnet og det funker ikke lenger - verken på pc'en eller laptopen (Det lyser på alle knappene, men gir ingen respons) - Ingen hard disk ble funnet, kunne du vise på bilde hvor det skal kobles - sånn at jeg kan bekrefte hva som har gått galt? Endret 22. november 2008 av AHTL Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Kobble hva? Er det S-ATA harddisk med tynn kabel og ikke flat bred et det en av disse seks som styres fra ICH10R sørbrua du skal bruke. Har du et USB tastatur som ikke fungerer på flere pcer kan man vel begynne å lure. Ikke ta det så tungt at det ikke fungerte på den bærbare da 99% av disse deaktiverer usb portene for å spare strøm.Noe du kan endre under strøminnstillinger. Endret 22. november 2008 av War Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Får ennå feil beskjed om "no hard disk detected", får også en beskjed som sier "USB over current status". Kobla til et annet tastatur, klarte å få reaksjoner, men får jeg en beskjed som sier "Keyboard/Interface error". Gah, så mye trøbbel. Syns det gikk så mye lettere sist gang å bygge >.< Lenke til kommentar
War Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Om du får reaksjoner kanskje du klarer å flashe bios. Laste ned fra en annen pc, legge på cd/diskett og bote opp. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvilket operativsystem prøver du å innstallere? Dersom det er XP må du enten ha en slipstreamet versjon der du har lagt til SATA-drivere, eller du kan gå inn i bios og bytte om fra SATA(AHCI) til PATA/IDE-mode. Angående frontside-USB - fulgte det ikke med en kontakt til å ha imellom pinnene fra ledningene og selve hovedkortet? Det har det gjort på de maskinene jeg har satt sammen med Asus-hovedkort. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Edit: Endret 23. november 2008 av War Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 USB over current status Tyder på at du kanskje har en kortsluttning. Dersom du har koblet til noen av de interne portene, ta vekk de kablene og bare bruk de portene som sitter på baksiden av HK for nå. Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Hei igjen. Måtte ordne med nytt MB. Alt gikk bedre denne gangen, eneste er at jeg får feil beskjed om CPUen sin temperatur. Etter ei stund så bare skrur den seg av. Har fått Vista installert, men får ikkje gjort noe særlig mer. Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Du har satt på CPU vifte og koblet til kontakten dens på hovedkortet? Du kan også se i BIOS om maskinen skal skru seg av ved veldig lav temperatur. Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Du har satt på CPU vifte og koblet til kontakten dens på hovedkortet?Du kan også se i BIOS om maskinen skal skru seg av ved veldig lav temperatur. Ja har koblet alt på. Skal sjekke på BIOS. Edit: Sjekket BIOS, ble ikke noe klokere enn at jeg så at CPUen ble for varm. Kanskje jeg burde skaffe ekstra kjølepasta :s Endret 5. desember 2008 av AHTL Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Kjøleren sitter skikkelig på og du har nok pasta mellom prosessor og kjøler? Vifta spinner også rundt i en fornuftig hastighet? Lenke til kommentar
AHTL Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Alt virker bra, men er usikker på om det er nok kjølepasta. Ja, var kjølepasten, Maskinen funker helt fint nå Endret 6. desember 2008 av AHTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå