Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen på kok? tar fyr? VARM

Anbefalte innlegg

post-111639-1227317263_thumb.jpg

Har jeg bruk for disse programmene jeg har rød-strek runt? og hva er de til?

Kan ikke svare på spørsmålet, men vil bare si to ting. Mange programmer kjører litt i bakgrunnen selv om programmet ikke gjør noe nyttig, f eks Winamp vil bare ha en liten prosess i bakgrunnen som ikke gjør noen verdens ting, kansje et halvt sekund raskere oppstart, men thats it. Den andre tingen jeg ville si er at du ikke må slette oppføringe, men heller skru den av slik at du kan skru den på igjen ved en senere anledning hvis du angrer på valget ;) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg åpner lokket under pcen for å reingjøre vifta, da mister jeg vel garantien?

jeg har en acer data som var kjøpt hos euronics og sendte dem mail om dette og de sa at du ikke mista garantien :-/ men er ikke sikker på om det gjelder alle butikker osv :hmm:

Lenke til kommentar
Har du også lastet inn nye drivere til alt?

Sjekket om noen programmer kjører i bakgrunnen som trekker kraft?

Har ikke instalert en eneste driver selv, alt kommer automatisk.

Ja, det er vel rundt 70 prossesser oppe nå. Hvordan får jeg de bort egentlig? Jeg avslutta en del i går. var vel nedi 40 prosseser, men når jeg starter pcen på nytt så er jo alt kommet tilbake.

Det skal også sies at vifta slutta ikke å gå med så lite prosseser.

Du tok recovery? Sørg for å få innstallert nye drivere. Drivere som "kommer automatisk" er der kun for at man skal få brukt maskinen frem til man får innstallert drivere fra maskinvareprodusenten. Med nye drivere har jeg stor tro på at temperaturproblemene dine er løst.

Lenke til kommentar

Få støvet ut! Min gamle fujitsu siemens ble forferdelig varm, og etter en stund begynte jeg å få bluescreens pga varmen. Etter mye om og men, uten at jeg turte å åpne pcen eller bruke noe støvsuger, tok jeg rett og slett pcen til munnnen(spytt og svelg først, for å unngå spyttdråper), blåste hardt inn i viftehullet på siden, og så med beundring på den grå skyen som sto rett ut av bunnen. Etter dette virket den som en drøm :love:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hvis du ikke har fått fjernet ene virusprogrammet dit enda og den er enda varm ville jeg gjort det.

Jeg hadde to virusprogram på den stasjonære før og da slet den veeldig,var treg og ble varm/belastet mye.

Men etter jeg fjernet det ene kom det seg med en gang!

Jeg har fjerna Norton nå, bare Norman igjen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du ser jo på bildet at cpu bruker 91%

Den går altså på nesten full load,da er det vel ikke så rart at den er varm.

Skal cpu være så høy som 100 grader ved 91% belastning er svaret nei.

Først må vi få ned prosessor forbruk.

Last ned MBAM til skrivebordet.

Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann.

Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du.

---

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.

post logg C:\combofix.txt

Lenke til kommentar
Da vil jeg bare takke for all hjelp. Det hjalp å støvsuge :]

Det kan være skummelt å støvsuge pcen, da det oppstår mye statisk elektrisitet (jeg hadde en pc som sluttet å funke etter jeg støvsugde inni den). Selv om det ikke skjer noe med en gang kan den statiske elektrisiteten skade komponenter og forkortet levetiden på de. Har hørt at luft på boks skal være et trygt alternativ, men har ikke funnet noen plass hvor de selger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...