Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av twintipski

Bjorkizz

Anbefalte innlegg

Hei :) Har vokst fra de gamle slalomskiene mine nå og tenkte jeg skulle prøve meg med twintip :D Er rundt 188 cm mener jeg, og valget står mellom disse to skiene:

K2 Disorderly/169 cm

eller

Tecnopro Stalker/171 cm

Er det rett lengde for meg tror dere?

Driver såklart med litt hopping, baklengskjøring, men liker også å ha litt fart i bakken, med litt løssnøkjøring innimellom :)

Vil jeg få mindre glede av disorderly skiene i bakken enn stalker? Ihvertfall det jeg fikk vite så er ikke disorderly så lurt i bakken pga. at den er symmetrisk..

Håper på noen anbefalinger og kanskje noen som har erfaring med begge skiene :)

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disorderly, garantert. Tecnopro er søppel uten like.

Så det vil ikke være noe problem å bruke disorderly til vanli renning i løypene og litt i løssnø, selv om det er jibbeski? er ikke noe god med triks (enda :p), men vil prøve.. Er første paret mitt med twintip så vil helst velge rett ski til mitt bruk :p

Vil vel kanskje til nød gå ann å montere bindingene litt bak midten på disordely? eller vil det ødelegge egenskapene mye?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Har lest litt rundt omkring nå, men står fortsatt litt fast om hva jeg skal velge.. er virkelig tecnopro stalker så dårlige som noen skal ha det til? Har lest at flere synes de er behagelige, mens symmetriske ski er litt "rare" å kjøre i bakken med..

Men uansett, det vil ikke være noe problem å kjøre switch, lande switch osv. om jeg monterer bindingene 1-2 cm bak midtpunktet på stalker eller disorderly? eventuelt noen andre allround ski med bindinger i 3-4000 kronersklassen?

Har Intersport, sport1 og g-sport forhandlere i nærområdet :)

Lenke til kommentar

Ikke spør en forhandler, for han vil så klart anbefale sine produkter uansett egenskaper kontra konkurrenter. Allroundski ja.. tror nok det er litt verre å finne en god allroundski for 3-4k inklusive bindinger.

Dessuten må du regne med 2k+ for sko (eller har du det allerede?). Sko er også den viktigste delen av utstyret ditt. Hjelper lite om du har knallski hvis du har sko som dreper beina dine. :p

Lenke til kommentar

skal kjøpe nye sko ja :) har sett på noen head til 3100 eller noe :p

disorderly og tecnopro er jo begge to mellom 3-4000 men er det at jeg ikke vil velge en parkski og angre etterpå fordi den er mye verre å bruke i bakken.. jeg har jo ikke prøvd noen av de, men om disorderly er god i løypa, løssnø og park med 2 cm bakmonterte bindinger, velger jeg kanskje de :) men skal se meg litt rundt på butikker i morgen tror jeg

Lenke til kommentar
Er det rett lengde for meg tror dere?
Eg ville valgt ei lengre ski, dvs. 179 cm, om du går for K2-modellen. (Er sjølv omlag 183 cm, og har K2 PE i 179 cm)

ok :) 179/K2 eller 181/Stalker :p eller eventuelt en annen ski, men tviler på at det blir noe annet.. PE er jibbeski eller?

Lenke til kommentar
Ja, trur den tilsvarer årets Extreme.

Vet du noe om hvordan 07/08 PE er å renne med i bakken om jeg f.eks har 2 cm bakmonterte bindinger? Er det kanskje den modellen du har? :D

"Pris m/binding fra 3999 kr. Skien for deg som vil ha en rendyrket twintip parkski, med supergode allroundegenskaper på hele fjellet."

K2 PE men ser ikke ut til at de har igjen 179 cm :O kanskje sende e-post eller noe..

Og noen som vet om det blir dyr frakt på bestillinger fra Oslo Sportslager?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Nei, eg har ein eldre versjon, 05/06 trur eg. Oslo Sportslager har forresten berre lengdene 159 cm og 164 cm att – er iallfall berre dei to å velge i. Denne kan kanskje vere eit alternativ? (Red.: Litt dyr kanskje.)

Om dei er gode? Ja, eg synst det, men so har eg lite samanlikningsgrunnlag, og eg er ingen «kjennar». Det er sikkert andre her som har meir å seie om dette.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Nei, eg har ein eldre versjon, 05/06 trur eg. Oslo Sportslager har forresten berre lengdene 159 cm og 164 cm att – er iallfall berre dei to å velge i. Denne kan kanskje vere eit alternativ? (Red.: Litt dyr kanskje.)

Om dei er gode? Ja, eg synst det, men so har eg lite samanlikningsgrunnlag, og eg er ingen «kjennar». Det er sikkert andre her som har meir å seie om dette.

Tror de der blir litt for dyre.. tenker at jeg ikke vil så alt for mye over 6000 :p skal ha sko også.. dumt at der ikke er igjen lenger enn 164 da :(

Har litt lyst å bare ta et par med stalker og prøve de selv om noen sier de ikke er så bra.. klarer meg sikkert på bigjumps, pudder og fine cruiseløyper :) om de ikke er så go, så får jeg skifte ski etter en sesong eller 2..

Noen andre med meninger om PE?

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...