uhoo Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 HEi Jeg har en amilo la1703 bærbar jeg prøvde å installere xp på vista, men har klart å slette alle partisjoner så når jeg setter inn installasjons cd av vista, kommer det opp følgende: "Oppgraderingen har blitt deaktivert" så jeg kan ikke oppgradere når jeg trykker på "egendefinert" kommer det : finner ingen stasjoner. klikk last inn driver for å gi installasjonen en lagringsenhetsdriver. hvor finner jeg den driveren ??? for jeg har ingen andre cder med driver. hjelp plzzz Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du mangler nok sata driver.. Den ligger ikke på XP cd'en. Du kan legge den inn ved å trykke "F6" under oppstart av installasjonen. Da kan du bruke USB minnepenn.. Men det kan være litt tungvindt å finne den for maskinen. Det greieste er å laste ned nLite og driveren. Da kan du lage en ny XP cd med integrert driver.. Driveren finner du på pc-produsenten's hjemmeside.. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Evt du må gå inn i bios og deaktivere "AHCI", du skal vel da kanskje klare å finne harddisk når du skal installere XP. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 jeg prøvde å installere xp på vista, men har klart å slette alle partisjoner Hva mener du her? Har du XP fra før, og har kjøpt en Vista oppgradering? Da må du isåfall ha innstallert XP før du kan oppgradere. Har du SATA disk i maskinen? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 S-ATA driver problematikk. Last ned S-ATA driver fra hovedkort produsentens side og installer disse ved å trykke F6 under begynnelsen av installasjonen. Evt. kan det være Grees råd over er løsningen avhengig av hva maskinvare du har. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå