Heimdal Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hei, Håper kansje noen her har noe ide/tips om hva som kan være gale med maskinen min før eg går på innkjøp av nytt HK på fustrasjon.. Maskiner restarter seg selv ca annen vær dag kansje oftere, får lett/oftere en hva som er vanlig corrupte filer. (som f.eks, rar filer som pakkes ut, wow spilling...) og klarer ikke å reinstall vista (tar ialefall veldig lang tid mellom verdt steg i install, kom til punkt 2 i install etter ca 10 min venting). har godt fint igjenom før, men har da vært problemer med corruåte filer og restart før og etter dette. Hva jeg har prøvd. Har 2 stk ram brikker i maskinen, prøvd å bare bruke 1 (prøvd begge alene) og annet spor på HK. Har prøvd 3 disker, også på forsjellige S-ata spor. 3 stk for å være eksakt) Faktisk tatt hele maskinen fra hverandre og bygget sammen igjen.( mest på grunn av nytt Kabinett) Da står jeg igjen med 4 deler som jeg ikke kan klare meg uten eller prøve med andre siden jeg ikke har. PSU, CPU, skjermkort og HK. Jeg har mest tro på at dette er et problem med defekt HK, men dette er mer en synsing grunent at dette virker som et S-ata kontroller feil eller Ram spor problem. Men jeg tar imot hjelp og tips vis noen vet om noe som kan prøves. Maskinvare : Geforce 8800 GTS MSI P35 Neo2 Crucial Balistic 4gig. Endret 21. november 2008 av Heimdal Lenke til kommentar
Star Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hatt problemet selv - hos meg var det brikkesettet som tok fløyten.. Hvor kraftig er PSU? Hvilken prosessor har du? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hadde samme rammen som deg, den tok kvelden etter ca 1/2 år. Kjør memtest 86 2.01 på dem og se om det er ditt tilfelle også. Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 cpu: Q9300 PSU 550W Testet memtest og den virket på en måte rar. Kjørte testen i 90 min, fikk 1 feil. Kjørte testet i 90 min med kun 1 brikke. OK kjørte testen i 90 min med andre briken. OK kjørte testet i 90 min med begge brikker. OK Og etter 90 min er den begynt på andre eller tredje runde på memtest 86. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Hmm, er nok noe som surrer der ja. Prøv å justere volt +0.1 og øke timings på brikkene, har du mer enn 3GB så anbefaler jeg at du øker tRFC til 54. Kan være lurt å øke volt et hakk på chipsett også. Endret 22. november 2008 av Malvado Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå