Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med restart og ingen ny vista install

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper kansje noen her har noe ide/tips om hva som kan være gale med maskinen min før eg går på innkjøp av nytt HK på fustrasjon..

Maskiner restarter seg selv ca annen vær dag kansje oftere, får lett/oftere en hva som er vanlig corrupte filer. (som f.eks, rar filer som pakkes ut, wow spilling...) og klarer ikke å reinstall vista (tar ialefall veldig lang tid mellom verdt steg i install, kom til punkt 2 i install etter ca 10 min venting). har godt fint igjenom før, men har da vært problemer med corruåte filer og restart før og etter dette.

Hva jeg har prøvd.

Har 2 stk ram brikker i maskinen, prøvd å bare bruke 1 (prøvd begge alene) og annet spor på HK. Har prøvd 3 disker, også på forsjellige S-ata spor. 3 stk for å være eksakt)

Faktisk tatt hele maskinen fra hverandre og bygget sammen igjen.( mest på grunn av nytt Kabinett)

Da står jeg igjen med 4 deler som jeg ikke kan klare meg uten eller prøve med andre siden jeg ikke har. PSU, CPU, skjermkort og HK.

Jeg har mest tro på at dette er et problem med defekt HK, men dette er mer en synsing grunent at dette virker som et S-ata kontroller feil eller Ram spor problem.

Men jeg tar imot hjelp og tips vis noen vet om noe som kan prøves.

Maskinvare :

Geforce 8800 GTS

MSI P35 Neo2

Crucial Balistic 4gig.

Endret av Heimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cpu: Q9300

PSU 550W

Testet memtest og den virket på en måte rar.

Kjørte testen i 90 min, fikk 1 feil.

Kjørte testet i 90 min med kun 1 brikke. OK

kjørte testen i 90 min med andre briken. OK

kjørte testet i 90 min med begge brikker. OK

Og etter 90 min er den begynt på andre eller tredje runde på memtest 86.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...