ElmotriX Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Vel, jeg hadde planer om å ta med meg min stationære opp til basen (er i militæret), men det å ta med seg skjerm og hele pakka utgår, da det blir for mye å sette opp og ta ned hele tiden. men det som går er at jeg bare har selve maskinen her, også bruker jeg laptoppen som skjerm, mus/tastatur og lydutgang, altså med andre ord, den stationære genererer det grafiske (da laptoppen suger på spill) men sender bare bildene over og viser dette på laptoppen i stedenfor. Det jeg trenger er altså et type remote-desktop. men jeg har noe erfaring med slike programmer fra før, og de aller fleste er laget for å ha akseptabel ytelse over normal internett hastighet, og ikke laget for 100+fps, og rask reaksjons evne. så er det noen som vet om et program som klarer å takle dette? som klarer å bruke gigabitt nettverk for det det er vert å holde en slik framerate? Edit: det trenger forøvrig ikke å være freeware. jeg er villig til å betale for kvalitet Endret 21. november 2008 av ElmotriX Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 logmein.com, du laster ned et program på stasjonere pc'n også går du inn på en nettside for og styre pc'n. Den greier nåkk ikke gigabit siden farten begrenses av linja til militer basen din som sikkert ikke har gigabit nettverk Men det er null laging her med 10 mbit, men fargekvaliteten er ikke på max da, men det trenger du ikke og ha heller. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Microsoft Terminalservice client? MSTSC Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 logmein.com, du laster ned et program på stasjonere pc'n også går du inn på en nettside for og styre pc'n. Den greier nåkk ikke gigabit siden farten begrenses av linja til militer basen din som sikkert ikke har gigabit nettverk Men det er null laging her med 10 mbit, men fargekvaliteten er ikke på max da, men det trenger du ikke og ha heller. Det som er tingen er at jeg skal ta med meg pc'en opp til basen, og så bruke remote desktop over LAN, ikke internett. dermed får jeg gigabitt....... tviler også at et system som bruker nettleseren vil fungere godt nok. husk at jeg skal bruke pc'en til å spille på, hastigheten det oppdateres på er kritisk. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det vil aldri fungere å spille skikkelig over rdp, så det tror jeg du bare kan glemme. Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Det vil aldri fungere å spille skikkelig over rdp, så det tror jeg du bare kan glemme. jeg ser ikke vhorfor det ikke vil fungere. bare du har et program som er laget spesielt for det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 RDP fungerer ganske greit lokalt her hvertfall (trådløst), youtube og slikt fungerer fint men ikke så mye større videoer. Spillene blir ikke spesielt spillbare. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Du kan jo bare prøve selv da... eksisterer vel ikke noe program som er spesial designet for å spille fps spill over RDP. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Spill generelt over fjernstyrt det tror jeg du kan glemme med en gang. Men bortsett fra det vil jeg på det varmeste anbefale Teamviewer.com til fjernstyringsoppgaver. Gratis, enkelt og genialt. Du har flere muligheter i dette programmet, både fjernstyring, remote support (du ser kun skjermen, kan ikke ta kontroll) og filoverføring. Test dette ut! Mye bedre enn logmein.com og Remoteus for eksempel. Endret 22. november 2008 av Celeb0rn Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 For fjernhjelp er Teamviewer genialt, men for kontakt mellom kun to maskiner, eller flere maskiner som kun du råder over, som kjører windows, er uten tvil mstsc det beste valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå