Gå til innhold

Ta vare på 3850 til sek. skjerm eller bare bruke et FX5200 ?

The Ghost

Anbefalte innlegg

Pc'en består av:

QX9650 (@4.6Ghz)

4Gb RAM

4870X2

Abit IX38 QuadGT

Har en 24" skjerm som jeg kjører på 4870X2 kortet, men har også en 19" skjerm på 1280x1024 som jeg skal bruke på samme PC, vet ikke helt ennå hva jeg skal bruke den til, men regner med at det blir å kjøre en film nå og da, litt emulering osv.

Har også noen HD3850 512mb ligganes som jeg har muligheten til å få litt penger for så det jeg da luerer på er hvilken av disse 3 løsningene jeg burdte bruke:

1. koble 19" på et 256mb FX5200 PCI kort

2. koble 19" på et 512mb HD3850 PCIe kort (Byr på ekstra problemer og kostnader)

3. koble 19" på DVI port2 på 4870X2 (vil vel senke FPS'n noe på 24" ?)

Kom gjerne også med bruksområder-

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det senker FPS'en noe å koble begge skjermene til ett kort. Er vel ikke vanskelig å vise desktop mens du spiller. Har generelt en del venner som kjører 2 skjermer mens de spiller på den ene og deres ytelse i spill er som "forventet" om du kan si det.

Det blir nok dårligere FPS om du kjører noe 3D på begge skjermene samtidig eller om du kjører en film mens du spiller, men det kan jeg umulig finne praktisk mtp at du neppe vil greie å følge med noe særlig på begge skjermene samtidig.

3850 blir overkill bare for én skjerm, så jeg tror det jeg skrev over vil være greit nok.

FX5200 vil nok trenge noen drivere for å i det hele tatt avlaste CPUen og det liker nok ikke CCC, så det kan bli litt driverkrøll.

Lenke til kommentar

Hei, skjønte ikke helt hva som ga deg ekstra kostnader ved å putte inn 3850 kortet hvis du allerede eier det. Men til saken, så kjører jeg dualscreen med 4870 og det er null problem. Uansett så er det lekende lett og tar rundt 5 sekunder å deaktivere den ekstra skjermen hvis du skal spille:) Det pleier jeg å gjøre og det funker bra.

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...