Gå til innhold

Nøyaktighetslærere som går deg på nervene

Shipwreck

Anbefalte innlegg

Fredag kveld. Slutten på nok en uke. Herlig :) Men hvilke følelser sitter jeg igjen med etter ukes siste skoledag? Jo, et aldri så lite sinne, eller kanskje mer en form for irritasjon. De fleste lærerne mine er greie og faktisk veldig flinke. Jeg går på medialinjen, så det er alltid kjekt med entusiastiske lærere. Men noen lærere har en tendens til å bli irriterte svært fort, fordi de er så pinlig nøyaktige at om noen ripper opp i deres nøyaktige liv, går det rett vest.

Den ene læreren vår et totalt kontrollfreak. Vi har et prosjekt denne måneden, og hun kommer bort annenhvert minutt for å spørre hva gruppen min holder på med. Naturlig nok holder vi fortsatt på med det samme idet hun spør. Jeg sender jevnlige oppdateringer på hvordan gruppen jobber, og hva vi har gjort, men likevel kommer hun bort annenhvert minutt. Stoler hun ikke på oss?

Læreren er også ganske sur. En venninne kom litt sent en dag, og fikk kjeft fordi læreren ikke hadde fått med seg at hun var kommet, enda hun faktisk hadde stukket nesen inn på kontoret til læreren og fått blikkontakt.

En annen ting denne læreren liker godt er å kommentere ting hun ikke har noe med, f.eks andre fag hun ikke har oss i, og kommentere hva vi har gjort dårlig.

Hva med dere? Noen lærere dere irriterer dere på?

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg irriterer meg mer over det innlegget enn jeg gjorde over noen av lærerene mine.

Ha ha, Jeg er faktisk flink til å bruke avsnitt til vanlig, men skrivingen tok litt overhånd. Nå har jeg forkortet innlegget, og lagt inn avsnitt for å gjøre det mer lesbart.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Irriterende at læreren din prøvde å lære deg korrekt skrivemåte? ... ehm, nettopp.

Lærern min prøvde å forklare meg ironi. Jeg skjønte det ikke.

Læreren min prøvde og forklare meg hvordan man siterer folk. Jeg skjønte det ikke

Læreren min prøvde å lære meg å/og regler, jeg ble så lei av det...

Lenke til kommentar

Jeg går også må media-linja og har en sånn lærer. Hun vil at alt skal gjøres på henne sin måte, og at alt annet er feil. Gir hun oss en oppgave, og vi gjør oppgaven hennes, skal hun alltid ekstrasjekke om vi har gjort den, selv om det ikke er viktig for sluttresultatet.

Hun har også en overdreven tendens til å favorisere NRK i alt de gjør, noe som irriterer meg grenseløst (hun jobbet i NRK før).

Ellers har vi en Matte og Naturfagslærer som ikke godtar spm. fra elever i timen, og nekter å ha en samtale med klassen om ossen vi kan forbedre undervisningen. Stiller man kritikk ved undervisningsmetodene hennes blir det oppførsels-annmerkning, selv om man ikke har gjort noe galt i utgangspunget.

Lenke til kommentar

Vi har en lærer i historie som ikke kan historie. Jeg kan mer om historie og jeg er ikke en gang ferdig med videregående. Hun leser tydeligvis bare bøkene på forhånd og underviser minimalt. Hun står bare å prater om hvor lite tid vi har og så får vi lekse om å lese hele kapittelet.

Når hun en sjelden gang skal undervise skikkelig prater hun stort sett tøys. Jeg og et par andre blir nødt til å rette henne når hun kommer med et galt utsagn for at ikke elevene skal få lært bort helt feil. Hun bruker feile utrykk.

Eksempel: Kalte grekernes fotsoldater for heloter.

Heloter er slavene til Spartanerne.

Hopliter derimot er greske fotsoldater.

Hun står alltid å leser i boka mens hun prater.

Ellers har jeg en lærer på IT som er omtrent på den samme måten. Jeg er ikke spesielt irritert over henne siden hun er veldig hyggelig men de aller fleste i IT klassen kan mer om IT, databaser, flash og html koding en det hun kan.

Lenke til kommentar

Ikke helt innenfor emnet, men det irriterte meg:

Da jeg gikk på VGS og hadde Eldre/Nyere Historie, var det et par jenter som fikk tonnevis med skryt av læreren mens han stilte spørsmål. Det eneste de gjorde var å lese ordrett det som sto i boka.

Jeg hadde ikke hjerte til å gjøre det samme, og fikk høre at den muntlige aktiviteten min ikke var særlig høy i den påfølgende elevsamtalen.

Ikke at faget interesserte meg, men at folk skal bli belønnet for at de har lært seg å lese...

*argh*

Lenke til kommentar
Da jeg gikk på VGS og hadde Eldre/Nyere Historie, var det et par jenter som fikk tonnevis med skryt av læreren mens han stilte spørsmål. Det eneste de gjorde var å lese ordrett det som sto i boka.

Kan skjønne at dette var irriterende. Greit nok hvis de faktisk kunne det som stod i boken, og klarte å formulere det med egne ord. Men hvis de leste direkte fra boken skjønner jeg godt at du ble irritert.

Lærere som favoriserer er også plagsomt, synes jeg. Hadde en engelsklærer i 10. kl. som aldri ga meg 6. Hun sa alltid at jeg kunne forbedre meg, mens noen andre folk i klassen (to stk. som hun valgte som kjæledegger fra dag 1) ofte fikk full pott. Ikke før jeg kom på eksamen fikk jeg 6 i engelsk skriftlig. Og hva fikk "kjæledeggene?" Henholdsvis 5 og 4. Ikke at det er en dårlig karakter, men det sier jo sitt. Eksamen vurderes jo av to sensorer også, for ikke å gi urettferdig karakter, så dette må bety at denne læreren bent frem valgte ut hvem hun skulle gi gode karakterer, uansett om det de skrev var bra eller ei. Teit, synes jeg. Ikke at jeg nødvendigvis alltid streber etter 6'ere, men da jeg så hva de andre hadde skrevet som fikk 6 så jeg jo at noe var galt, siden de hadde flere feil enn det jeg hadde. 6 er vanskelig å få i 10. kl. fordi den henger så høyt, men likevel. Dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hadde en norsklærer en gang som absolutt ville ha meg til å bruke avsnitt. Utrolig irriterende.

Kanskje fordi avsnitt er en stor del av pensum?^^ Dessuten er det travelt å lese en lengre sammenhengende tekst uten avsnitt:).

Irriterende at læreren din prøvde å lære deg korrekt skrivemåte? ... ehm, nettopp.

Lærern min prøvde å forklare meg ironi. Jeg skjønte det ikke.

Læreren min prøvde og forklare meg hvordan man siterer folk. Jeg skjønte det ikke

Læreren min prøvde å lære meg å/og regler, jeg ble så lei av det...

Læreren min ville ha meg til å STAVE, jeg ble så sur :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...