annihiLius Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg fant ut at for å få wow til å funke så måtte jeg koble meg rett til modemmet siden ruteren min har firewall. Så nå har ikke de andre i huset internett. Jeg leter da etter en RUTER som er: Ikke trådløst Uten brannmur (firewall) Vil helst kjøpe i butikk som feks elkjøp, expert ol. Minimum 5 innganger. (altså 1 inngang til modemmet, og 4 ut til datamiskene vi har i huset. 8 går også fint) -- Hadde vært ekstra fint med direkte linker. Samma hvilken pris bare den funker. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hei! Du trenger ikke å deaktivere brannmuren i routeren. Det du trenger å gjøre, er å åpne portene som kreves for å spille WoW. Du kan finne routeren din, og guide til hvordan du gjør dette på www.portforward.com. Håper du får løst dette uten å kjøpe ny router. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Forøvrig fungerer det helt fint å spille WoW bak en router uten å åpne porter også. Hvertfall er det slik for sønnen min. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Og kanskje WoW støtter uPnP også? Da slipper man nemlig å åpne porter selv. Lenke til kommentar
annihiLius Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Hva er uPnP? et program? isåfall hvor kan jeg få tak i det? og hvordan vet jeg hvilken port jeg må få åpnet i brannmuren til ruteren for å få spilt wow? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 http://www.mydigitallife.info/2007/02/12/t...-windows-vista/ Hvis du skal ha mere hjelp så må du opplyse hvilket operativsystem og hvilken router du har. Generelt så må du aktivere UPnP eller network discovery i operativsystem og sjekke at det er aktivert i router også. Du behøver ikke vite hvilke porter du skal åpne fordi UPnP gjør det automatisk fordi WoW støtter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå