Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir alt ulovlig?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er jo de som mener at all form for p2p bør bli ulovlig, men det de ikke tenker over er at da må hele internett og alle andre nettverk for den sakens skyld bli ulovlig da alle maskiner som er koblet til et nett hele tiden både sender og mottar pakker.

Lenke til kommentar
det er jo de som mener at all form for p2p bør bli ulovlig, men det de ikke tenker over er at da må hele internett og alle andre nettverk for den sakens skyld bli ulovlig da alle maskiner som er koblet til et nett hele tiden både sender og mottar pakker.

Det er vel mer innholdet i pakkene som er tema for debatt.

Lenke til kommentar

ja, enkelte tenker ikke helt før de skriver...(avisene...og andre smarte medier...) :lol:

Lenke til kommentar
Blir vel snart "Kinasensur" på nettet her i Norge.  Vi lever jo i en politistat.   :evil:

om du ikke har fått med deg det så har Norge noen av verdens mest liberale lovverk når det kommer til kopiering, det vil vi også ha selv at loven er revidert.

Og folkens, er det noen som med hånda på hjertet kan si at de synes det er urettferdig at det skal bli ulovlig å laste ned perfekte DVD kopier fra nettet?

Lenke til kommentar

Og folkens' date=' er det noen som med hånda på hjertet kan si at de synes det er urettferdig at det skal bli ulovlig å laste ned perfekte DVD kopier fra nettet?[/quote']

ja, nesten :D

men kommer ann på hvor mye de koster å kjøpe.....og det som irriterer meg mest er tiden fra kino til dvd i butikk ofte lenge å vente....

men tilslutt ender det med at jeg kjøper pga kvaliteten uansett, så det er det jo lovlig å ha så mange kopier man vil til eget bruk :woot:

Lenke til kommentar

dette med mp3 og dvd (pluss andre lyd/bilde formater) og at man kan laste ned stortsett alt gratis fra nettet er jo ulovlig ja, men fortsattså tjener de som selger varene likemye, for min del ihvertfall hvis jeg finner musikk på nettet jeg virkelig liker så står jeg garantert i en platesjappe og leter etter cden noen dager etterpå.

Lenke til kommentar

Det er vel mer innholdet i pakkene som er tema for debatt.

hadde det bare vært såvel at folk som interresserte seg for å diskutere skjønte at det er forskjell på innhold i pakkene.

bare for å trekke et eksempel fra en annen sammenheng, under dvd-jon saken kom det fram hvor utrolig inkompetente mange som bestemmer er på forskjellige temaer.

Aktor i den saken mente jo at alle som bruker linux er hackere og bedriver gjengkriminalitet(helt til det kom fram at kripos bruker det selv),

DEt at det skal bli ulovlig å sende elektroniske pakker, måtte jo skje en dag og hvis det ikke dukker opp noen mer kompetente advokater, vil de nok klare å gjøre internett som en helhet ulovlig.

skal ikke si garantert at mine framtidsvisjoner vil skje, men helt utenkelig er det ikke.

jeg er faktisk mer forundret over hvorfor aldri vhs lars har blitt tatt: http://www.nrk.no/underholdning/alltid_mor...ro/2431443.html

Lenke til kommentar

Gef skrev:

{

Jeg leste i dagens avis om at det skal bli ulovlig å laste ned Musikkfiler, videofiler o.l. fra nettet...trodde dette var ulovlig fra før av jeg...

}

Jeg har faktisk hørt det motsatte, at det ikke lenger skulle være ulovlig å laste fra nettet, derimot skulle det bli værre for de som la ting ut på nettet.

Lenke til kommentar

Hadde f.eks XP kostet 100NOK, så har vel kanskje samtlige som bruker XP nå kjøpt det! :) men når XP koster 1500-3500 så laster folk det ned "gratis"...... Jeg tror microsoft tjener på og sekge XP til 100,-, enn at dem selger XP til blodpris og kanskje har f.eks 20% brukere som har kjøpt det!?! :woot:

Lenke til kommentar
Blir alt ulovlig?!

Jepp. Før i tiden kunne man drepe naboen om han knulla kjerringa di. Idag får en fengselsstraff i tillegg til et knust hjerte :shrug:

Men seriøst: Så lenge lovene ikke inkluderer backup-kopiering og knekking av "idiotiske" kopisperringer som gjør at en ikke kan bruke produktet på måten det var tenkt så er det greitt for meg. Det som plager meg er all kopi"sikringen" som ikke har annen funksjon enn å gjøre verden vanskelig for de som faktisk kjøper produktet. Om noen vil laste ned musikken så kan de det uavhengig av om Vesle Lise (eller Store Bob) har kopisikring på cden sin! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...