Gå til innhold

Stor forskjell på component og hdmi?

exs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morsomt hvor mange som som spør om forskjellen mellom component/hdmi mens nesten ingen bryr/brydde seg om forskjellen mellom compositt og rgb scart på vanlig tv. Noe som ga en mye større forbedring. Tydelig at HDMI har blitt markedsført bra.

alle vet (eller bør vite) forskjellen mellom compositt(gul plugg) og scart (altså en dedikert kabel) at dette gir en veldig mye bedre bilde på en vanlig tv og seff også på en plasma/lcd tv.

Men trådstarter spør kun om forskjell på hdmi og component og nevner ikke engang hvilken tv han har, så da blir dette vel litt off topic?

Lenke til kommentar

Har en kompiss som har en Samsung Tv.

Koblet via Komponent 720p. Når du står nært kan du se støyen.

Men denne støyen er liksom reperterende. Det er samme mønsteret hele tiden. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Men på min TV med HDMI så er det knall som på dataskjermen via DVI.

Edit:

Mange TV'er i dag har SPDIF utgang. Bruk den. Da får du både lyd fra TV'n og HDMI sourcen.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Dette kommer veldig ann på TV`en din :) Hos meg er det nevenverdige forskjeller mellom komponent og HDMI. Dette merket eg når eg måtte benytte backup boksen min som har komponent. I går fikk eg tilbake HDMI boksen min fra rep. og det var jo heilt flott syns eg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...