exs Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 er det stor forskjell på bildekvaliteten fra component til hdmi?? vuderer og kjøpe ny box for og få hdmi. anyone?? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 bruker componentkabelen selv, måtte det for å kunne ha lyden på anlegget av en eller annen grunn, var ikke noe forskjell på bildet, kjører fortsatt i full HD.. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Skal ikke være noe forskjell på bildet. avhengig av hvilken tv du har også. + at noen tv'er støtter ikke 1080p med component som f.eks PZ800. Endret 21. november 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Morsomt hvor mange som som spør om forskjellen mellom component/hdmi mens nesten ingen bryr/brydde seg om forskjellen mellom compositt og rgb scart på vanlig tv. Noe som ga en mye større forbedring. Tydelig at HDMI har blitt markedsført bra. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Morsomt hvor mange som som spør om forskjellen mellom component/hdmi mens nesten ingen bryr/brydde seg om forskjellen mellom compositt og rgb scart på vanlig tv. Noe som ga en mye større forbedring. Tydelig at HDMI har blitt markedsført bra. alle vet (eller bør vite) forskjellen mellom compositt(gul plugg) og scart (altså en dedikert kabel) at dette gir en veldig mye bedre bilde på en vanlig tv og seff også på en plasma/lcd tv. Men trådstarter spør kun om forskjell på hdmi og component og nevner ikke engang hvilken tv han har, så da blir dette vel litt off topic? Lenke til kommentar
exs Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 det er en 37" LG fullHD tv, Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Med bra nok visningsutstyr er det er synlig forskjell på alle HD-kabelalternativene, selv fra komponent til VGA-kabelen. HDMI er heldigitalt og naturligvis best. Lenke til kommentar
exs Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 (endret) må man da også ha en ekstra "plugg" til den optiske lyden visst man skal bruke hdmi (ut fra boxen) ? Endret 22. november 2008 av exs Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 må man da også ha en ekstra "plugg" til den optiske lyden visst man skal bruke hdmi (ut fra boxen) ? Ikke hvis du skal bruke høytalerene på TV'en. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 (endret) Har en kompiss som har en Samsung Tv. Koblet via Komponent 720p. Når du står nært kan du se støyen. Men denne støyen er liksom reperterende. Det er samme mønsteret hele tiden. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men på min TV med HDMI så er det knall som på dataskjermen via DVI. Edit: Mange TV'er i dag har SPDIF utgang. Bruk den. Da får du både lyd fra TV'n og HDMI sourcen. Endret 22. november 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Dette kommer veldig ann på TV`en din Hos meg er det nevenverdige forskjeller mellom komponent og HDMI. Dette merket eg når eg måtte benytte backup boksen min som har komponent. I går fikk eg tilbake HDMI boksen min fra rep. og det var jo heilt flott syns eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå