Gå til innhold

Nybegynner trenger billig (ca 3500,-) stereoanlegg til et lite rom.

Anbefalte innlegg

Trenger et anlegg til stua på om lag 15 kvm, så for meg en forsterker med to gulvhøyttalere. Har virkelig ingen peiling på dette, så jeg har ingen anelse om hva jeg egentlig trenger.

Anlegget skal være tilkoblet TV med diverse spillmaskiner. Skal brukes til dette, samt avspilling av musikk. Trenger ikke noen helt stor "kinopplevelse".

Har ikke mulighet for å spille spesielt høyt.

Pris; helst under 3500,-

Er i hovedsak ute etter et enkelt og greit anlegg som passer for en nybegynner.

Om jeg har forstått det riktig, vil Dynavoice F-6 være et av de beste høyttalervalgene jeg kan gjøre.

Har funnet et par forsterkere;

Cambridge Azur 340A SE 1998,-

NAD C315BEE 2298,-

Noen kommentarer til valgene, eventuelt andre alternativer?

Edit; små detaljer

Endret av larsmk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer mer eller mindre garantert ikke til å oppgradere til 5.1 før om eventuelt noen år.

Vil den forsterkeren du linket i så fall bli litt i overkant? Har i utgangspunktet ikke all verdens plass til overs for en fysisk stor forsterker, men om det skulle være absolutt nødvendig, kan det jo såklart ordnes.

Lenke til kommentar

For det budsjettet du har satt opp, tror jeg det er en av de beste pakkene. Kan høre hva de på HK-klubben sier om den pakken, kanskje andre høytalere hadde passet bedre til den forsterkeren eller omvendt.

Har som sagt den forsterkeren selv og er kjempe fornøyd!

Bra lyd kommer det til å bli, det kan jeg love deg ;)

Lenke til kommentar

Har du vurdert muligheten for stativ/bokhyllehøyttalere framfor gulvhøyttalere? Hvis du har stue på 15 kvm, kan det bli vanskelig å få god lyd med gulvhøyttalere, spesielt hvis de er med bassrefleks. Høyttalere med bassrefleks burde stå ca. 50 cm fra veggen og er generelt beregnet for større rom.

I tillegg vil stativ/bokhyllehøyttalere gjerne kreve en mindre kraftig forsterker, noe som gjør dette også rimeligere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...