Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, Pcen går


Anbefalte innlegg

Hei nå uten videre ble plutslig skjermen min svart mens jeg satt på dataen.

prøver å starte den opp igjen alt jeg får er svart skjerm har sjekka alt av ledninger, skjermkort rambrikker HD alt er koblet riktig til. ser et problem da CPU vifta mi har stoppa, ledning der også står godt i. jeg har også prøvd å ta ut bios batteri i 5 min å så satt det inn igjen, men ingen forskjell. noen som vet hva problemet kan være? takk på forhånd

 

ser også en oransje ledning som kun er koblet i en ende, har aldri sett at den har vært løs eller om jeg bare har oversett den har null ide hva den er til

Endret av kalken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei nå uten videre ble plutslig skjermen min svart mens jeg satt på dataen.

prøver å starte den opp igjen alt jeg får er svart skjerm har sjekka alt av ledninger, skjermkort rambrikker HD alt er koblet riktig til. ser et problem da CPU vifta mi har stoppa, ledning der også står godt i. jeg har også prøvd å ta ut bios batteri i 5 min å så satt det inn igjen, men ingen forskjell. noen som vet hva problemet kan være? takk på forhånd

eg hadde eit liknande problem , ordna seg etter bytte av grafikkort...... Men cpu vifta mi fungerte så er litt usikker på kva problemet ditt kan være.

Lenke til kommentar
Men, ikke se bortifra til at hk har tatt kvelden heller.

 

Hadde noen lunde lignende problem, men CPU vifta mi gikk. Sendte inn HK'et mitt til komplett hvor di hadde noen tester, og så flasha de HK'et og vips så funka det :) Prøv å flash HK'et, trådstarter! :)

 

Tror nok at trådstarter skal slite mye med å flashe om han ikke får noe respons fra systemet ;) , å flashe krever i det minste POST noe han ikke har.

 

Selvsagt det kan gå å ta ut Bios chippen og bytte den ut med en ny med nyere bios, men dette lar vi heller verkstedet ta seg av om det er den eneste løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...