kalken Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hei nå uten videre ble plutslig skjermen min svart mens jeg satt på dataen. prøver å starte den opp igjen alt jeg får er svart skjerm har sjekka alt av ledninger, skjermkort rambrikker HD alt er koblet riktig til. ser et problem da CPU vifta mi har stoppa, ledning der også står godt i. jeg har også prøvd å ta ut bios batteri i 5 min å så satt det inn igjen, men ingen forskjell. noen som vet hva problemet kan være? takk på forhånd ser også en oransje ledning som kun er koblet i en ende, har aldri sett at den har vært løs eller om jeg bare har oversett den har null ide hva den er til Endret 21. november 2008 av kalken Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hei nå uten videre ble plutslig skjermen min svart mens jeg satt på dataen.prøver å starte den opp igjen alt jeg får er svart skjerm har sjekka alt av ledninger, skjermkort rambrikker HD alt er koblet riktig til. ser et problem da CPU vifta mi har stoppa, ledning der også står godt i. jeg har også prøvd å ta ut bios batteri i 5 min å så satt det inn igjen, men ingen forskjell. noen som vet hva problemet kan være? takk på forhånd eg hadde eit liknande problem , ordna seg etter bytte av grafikkort...... Men cpu vifta mi fungerte så er litt usikker på kva problemet ditt kan være. Lenke til kommentar
kalken Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 nope XP home Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hmm, ser du sier cpu vifta har stoppet, mulig strømforsyninga har tatt kvelden? Lenke til kommentar
kalken Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) kan jeg da ikke tenke meg? siden pcen starter opp og alle andre viftene går som normalt Endret 21. november 2008 av kalken Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Er jo enkelt å sjekke om du har tilgjengelig en annen psu. Prøv å koble ut de andre viftene og se om det har noen effekt, starter da cpu vifta så kan det nettop være tegn på psu. Men, ikke se bortifra til at hk har tatt kvelden heller. Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Men, ikke se bortifra til at hk har tatt kvelden heller. Hadde noen lunde lignende problem, men CPU vifta mi gikk. Sendte inn HK'et mitt til komplett hvor di hadde noen tester, og så flasha de HK'et og vips så funka det Prøv å flash HK'et, trådstarter! Endret 21. november 2008 av Cerandin Lenke til kommentar
kalken Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 flashe HK? finnes noen enkel måte å gjøre dette på? takker for svar skal prøve ut hva du sa malvado Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Men, ikke se bortifra til at hk har tatt kvelden heller. Hadde noen lunde lignende problem, men CPU vifta mi gikk. Sendte inn HK'et mitt til komplett hvor di hadde noen tester, og så flasha de HK'et og vips så funka det Prøv å flash HK'et, trådstarter! Tror nok at trådstarter skal slite mye med å flashe om han ikke får noe respons fra systemet , å flashe krever i det minste POST noe han ikke har. Selvsagt det kan gå å ta ut Bios chippen og bytte den ut med en ny med nyere bios, men dette lar vi heller verkstedet ta seg av om det er den eneste løsningen. Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 flashe HK? finnes noen enkel måte å gjøre dette på? takker for svar skal prøve ut hva du sa malvado Send HK'et tilbake til plassen du kjøpte det, og be om at di kjører tester på det og flasher det for deg! Lenke til kommentar
kalken Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 har gitt opp sendte inn maskin til komplett, takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå