aklla Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 hva skal man drikke istedet for brus da? det eneste som ikke er usunt er vel vann, men det er dritt kjedelig å drikke da... så, hva kan man drikke som er sunt og godt, utenom vann? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 man kan også tenke det på denne måten; "man lever bare 1 gang, (...) så hvorfor legge en demper på livskvaliteten?" greit med brus engang iblant, det er masse andre drikker som ødelegger tennene. fruktjuice er ikke bra for tennene det heller selv om det er sunnere for kroppen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 man kan også tenke det på denne måten; "man lever bare 1 gang" Akkurat, om du får diabetes eller blir tannlaus så får du ingen ny sjanse. Eg klarer meg fint utan brus, synest faktisk eg har det betre utan. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Bullshit i annenhvær tråd. Dette kom frem i 2007 Aspartam er det søtningsstoffet som har flest studier bak seg og er godkjent i over 90 land og 6000 forskjellige produkter.Et amerikansk forskerteam gikk nylig gjennom over 500 publiserte studier og rapporter på dette stoffet. Konklsjon : Det finnes ikke noe som indikerer at det er skadelig for kroppen på kortere eller lengre sikt, selv ved øvre inntaksgrenser. Stoffene heter Aspartam er satt sammen av to aminosyrer, asparagin og fenylalanin. Aminosyrer er byggesteinene til proteiner, og disse to aminosyrene metaboliseres på normal måte i kroppen. Negative sider med brusen din er syreangrep på tennene, avrundet emalje. Positive sider er at det er kcal fritt / uten sukker. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg vil bare si at det er for det meste syren som er problemet i brus, light eller ikke.. Sukker er verre i solid form som godteri, da du kan fa hull, mens brus bare etser vekk tennene og du far mindre hull, men mister emaljen pa tennene. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg drikker et eller to glass brus på fredager... Tror jeg skal kutte det helt ut hmm... SLUTT MED BRUS! SLUTT MED BRUS! Lenke til kommentar
frentix Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Bullshit i annenhvær tråd.Dette kom frem i 2007 Aspartam er det søtningsstoffet som har flest studier bak seg og er godkjent i over 90 land og 6000 forskjellige produkter.Et amerikansk forskerteam gikk nylig gjennom over 500 publiserte studier og rapporter på dette stoffet. Konklsjon : Det finnes ikke noe som indikerer at det er skadelig for kroppen på kortere eller lengre sikt, selv ved øvre inntaksgrenser. Stoffene heter Aspartam er satt sammen av to aminosyrer, asparagin og fenylalanin. Aminosyrer er byggesteinene til proteiner, og disse to aminosyrene metaboliseres på normal måte i kroppen. Negative sider med brusen din er syreangrep på tennene, avrundet emalje. Positive sider er at det er kcal fritt / uten sukker. Det er veldig delte meninger om dette stoffet. http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/22/504266.html Kan også dra frem denne , som er en liste over rapporterte symptomer tilknyttet inntak av dette stoffet: http://www.presidiotex.com/92symptoms/ Endret 26. november 2008 av frentix Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 så, hva kan man drikke som er sunt og godt, utenom vann? Kildevann? Boblevann? Vann med lime? Du kommer ikke unna vann. Det er bare å vende seg til det først som sist. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Jeg kan garantere deg en ting: Tennene dine kommer ikke til å se fine ut... Var jeg deg ville jeg sluttet å drikke det med en gang... Og i tillegg får du et sånnt fint belegg utenpå tennene. Real nice. Edit: Drikk Bonaqua med smak! Kjempegodt. ^^ Endret 26. november 2008 av FluffyPinkSheep Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 De smaksstoffene tar livet av hjernen din og, er i allefall ikke bra for den -.- I alle dall vist du drikekr mye av det har jeg hørt Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Når man har lyst på brus, da er man vel egentlig mest tørst, ikke sant? Når du får lyst på brus, ta å drikk et glass vann eller to. Hvis det ikke hjelper, styrt i deg en halv liter vann til. Slukker man tørsten så dreper man lysten på brus. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 så, hva kan man drikke som er sunt og godt, utenom vann? Kildevann? Boblevann? Vann med lime? Du kommer ikke unna vann. Det er bare å vende seg til det først som sist. Hva med melk? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Mye fett der vet du. Huffameg. Det meste er visst farlig... Gjør som drugiS, fi faen! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 1.5% klassifiserer hvertfall ikke som mye fett hos meg. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Konklusjon: pr dags dato er det ikke farlig å drikke "normale" mengder lightbrus eller liknende. Det er dog ikke bra for tennene! Det er også bedre å drikke light brus enn vanlig sukkerbrus. Dette er det beste svaret du trolig får pr dags dato, dog om 10 år kan ting endre seg. Kan minne om ting som feks asbest som var knallbra og meget populært en periode. nå vet vi jo at det er litt mindre bra... Er ikke det en ganske modig konklusjon å trekke etter å ha lest testresultatene til kun ett stoff? Normale mengder er nok ikke farlig, men 2 liter daglig er jo en del. Da er det flere ting som spiller inn. Er kullsyre spesielt sunt? Kullsyre er rett og slett CO2 løst i vann. Rimelig sikker på at det ikke er skadelig. Bullshit i annenhvær tråd.Dette kom frem i 2007 *** Endelig et innlegg som har litt vett i seg. Aspartam har blitt undersøkt gang på gang, og det er stadig problemer med å bevise at det er skadelig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) 1.5% klassifiserer hvertfall ikke som mye fett hos meg. 1.5% mjølk er for austlendingar og homoer. H-mjølk er det einaste som dug, resten er vatn med litt mjølk tilsatt. Endret 2. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Gunda08 Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg ligger unna diet brus pga de skadelige virkningene av aspartam hvertfall. Etter jeg har kuttet ut alt med kunstig søtning har jeg hvertfall mindre vondt i hodet.. Jeg prøver også å ligge unna sukker, og da bruker jeg stevia istedet. Mer info finner du her: www.altshop.no/nettbutikk/stevia.php Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) 1.5% mjølk er for austlendingar og homoer. Noen som er litt usikre på seg selv her? Endret 4. desember 2008 av -drugiS- Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Noen som er litt usikre på seg selv her? Lærte ikke mor deg om sarkasme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå