Gå til innhold

manglende moms i pris på salg til privat.(www.superkul.no)

stich_it

Anbefalte innlegg

Var i kveld innom hjemmesiden til superkul.no i leten etter en caps eller to. fant så to stykker der som jeg kjøpte, la merke til at prisen på det jeg kjøpte sto i handlekurv med frakt og ikke noe mer før jeg hadde registrert meg og logget inn og kommet flere steg inn i betalingsprosessen. da kom det opp når jeg skulle betale at det var pluss moms på den prisen som var oppgitt.

er ikke det litt feil på en side som så tydelig er rettet mot vanlige forbrukere at det ikke står oppgitt pris inklusiv mva på produktene?

*edit* rettet skriveleif

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er det som er tingen jeg kan ikke finne det i det hele tatt på siden dems før jeg er på siste stadie i bekreftelse av bestiling før momsen kommer opp (rett før jeg skriver inn kontonummer og slikt) får opp totalpris 2 ganger før det uten at de viser momsen bare pris på vare og frakt.

er en ting om det står tydelig og de har pris med moms i parantes eller lignende. men jeg kan ikke finne det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei stich_it.

Jeg jobber hos www.superkul.no og vil derfor gjerne rette opp i feilen du har når det gjelder moms på våre varer. Alle priser du ser i vår nettbutikk INKLUDERER Moms, så det er er ikke pluss moms på de prisene du ser.

Du har nokk misforstått infoen på siste betalingssiden vår. Den linjen som det står moms på er ALLEREDE inkludert i vare prisene. Grunnen til at moms står spesifisert på siste side er for å vise hvor mye moms som staten tar fra din bestilling noe som alle er pålagt av skattevesenet å spessifisere. Dette ar altså ikke ekstra, men er allerede inkludert i prisene du så på vår side. Hvis du ser på en kvitering på noe du har handlet hos for eksempel Rema 1000, ICA eller alle andre butikker i norge så vil det der også stå spesifisert moms uten at dette koster deg ekstra.

Ordlyden kunne kansje hvert forandret til "Herav moms" eller lignende. Dette skal vi se på så vi ungår slike misforståelser selv om vi kun har hatt noen få blandt våre 40.000 kunder.

Viser deg et regnestykke under for å vise hvor du tar feil. Du legger en lue til kr 100,- i handlevognen. du går så til kassen hvor du velger frakt og betalingsløsning. Eksempel Visa eller Mastercard hvor frakten er kr 29 uansett hvor mye du bestiller. altså betaler du kr 100 for luen + kr 29 i frakt. Totalt kr 129,- Hvis du ser på utregningen under som er lik vår butikk så ser du at totalen å betale fortsatt er kr 129,- selv om momsen står spesifisert med kr 25,80 (noe som alle butikker i norge er pålagt å vise).

Så hvis du hadde regnet ut hva du kjøpte i vår butikk når du bestilte så hadde du sett at du ikke betalte moms i tilegg til de prisene du så på vår side.

1 Stk Lue: kr 100,00

Sub-Total: kr.100,00

Frakt (Porto): kr.29,00

Moms: kr.25,80

Totalt: kr.129,00

Hvis noe fortsatt skulle være uklart så er det bare å ta kontakt så vi får avklart dette:)

Og til Panter: Jeg er også uenig i at mange seriøse butikker oppgir priser uten moms. Du skal alltid oppgi priser inkludert moms til privat kunder, noe vi gjør så hos oss så er det IKKE OPPGITT ulovlige priser:)

Mvh,

Lars

Superkul.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...