Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvorfor ikke internet options i IE?

Anbefalte innlegg

merket plutselig at Internet options i Internet Explorer ikke vil vises. det kommer opp en popup om restriksjoner blabla ta kontakt med system admin.

Jeg får tilgang via control panel og via properties i contextmenye til IE.

fikser jeg dette i Group Policy? jeg har tråla gjennom litt der, men har ikke funnet ut hva det kan være...

Anybody?

btw, winXP pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med nøyaktig samme problemet.

Har du NAV installert ? Mener at dette dukket opp etter at jeg installerte dette, mulig at det er den som fø&ker opp ?

Har prøvd diverse innstillinger i NAV, men uten hell foreløpig.

Xvani: I mitt tilfelle finnes det i kontrollpanel ja, under Internet Options. Men det er litt irriterende å ikke kunne gjøre dette via IE.

Jeg kjører også xp pro.

Lenke til kommentar

får den i kontrol panel ja, mener å huske at jeg skreiv det i den første posten også...jaja

har NAV 2002 installert ja.

jeg har egentlig ikke peiling på når dette begynnte. OS installasjonene er ca 8mnd gammel og NAV ble installert med det samme

Lenke til kommentar

Har sterk mistanke om at det er NAV som står bak.

Det plager meg ikke så voldsomt, så jeg har ikke avinstallert NAV for å se om det er det som er den virkelige årsaken. Hadde NAV væt et enkelt program å avinstallere skulle jeg prøvd det med en gang, men det krever liksom litt mer innsats enn andre program :evil:

Gjerne si fra hvis du finner ett eller annet i innstillingene som kan gi tilbake muligheten til å gjøre dette fra IE.

Lenke til kommentar

ta-da!!

etter litt grundigere gjennomgang av Group Policy så fant jeg ut hvordan fikse det.

Start->Run: 'gpedit.msc'

User Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Internet Explorer->Browser menues: 'Tools menu: Disable Internet Options...menue options' Disable denne, den står på 'Not configured' som default.

Egentlig skal dette ikke ha noen betydning siden 'not confirured' og 'disabled' skal være en og samme sak...jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...