Gå til innhold

Nytt kompakt - vanskelig å velge

Anbefalte innlegg

Har et Nikon4100 som begynner å bli modent for utskiftning etter lang og tro tjeneste. Sjekket litt på lokale elektrosjapper, men det er jo en jungel av kameraer - og jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal se etter.

Det viktigste med kameraet for min del er at det er

- Robust ( minst mulig knirkete plastikk )

- Kjapt ( mitt nåværende bruker 6-7 sek. mellom hvert bilde - dette orker jeg ikke lengre (!) )

- Batterikapasitet ( samme om det er innebygget/løse batterier så lenge det holder lengre enn 100 bilder )

- Kunne ta bilder i bevegelse - fint om kun deler av bildet kan stilles til å være i fokus

- God på innendørs foto ( dunkel belysning )

- Maks 2500,- (ca.)

Pen design hadde vært å foretrekke.

Søker, audio/video er ikke særlig viktig.

Har sett en del på Nikon s500 og s610 - Noen som har disse kameraene og kan gi en pekepinn på hvordan de er? Evnt. hvilke andre konkrete anbefalinger har dere? Har hørt mye fint om Panasonic's Lumix serie med Leica linse..?

Endret av Star
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Hva man skal velge kommer mye an på hvilket behov man har. Jeg ville ha et relativt kompakt kamera med vidvinkel og bra zoom. jeg endte opp med en Panasonic Lumix TZ5 som jeg er veldig fornøyd med. Det kostet omtrent 2550 og er midt i blinken for mitt behov.

Det eneste ankepunktet jeg kommer på er at det visstnok ikke er best på bilder i dårlig lys, men jeg har enda ikke merket at det er noe stort problem.

Linsa på det kameraet er helt fantastisk størrelsen tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Har sett en god del på dette kameraet ja.. Hvis det blir Panasonic må det stå mellom TZ5 og FX35..

Hvordan er batteritiden på TZ5'en?

Hvordan merker man vidvinkel i praksis - blir det stor forskjell fra "vanlig" linse?

Endret av Star
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Går nok definitivt for ett kamera som har vidvinkel..

Komplett har superweekend på Nikon S710 - noen som er kjent med dette kameraet? Virker som mange testere mener det er "overkill" på antall megapixler, men ser ingen som gir det særlig dårlig karakter for det om?

Endret av Star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...