netted Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har 2 stk sata hd det funker helt fint. Satte på en ny nå og den dukker ikke opp i bios eller windows. Fikk formatert den ved å bytte plass med en av de gamle. Har 4 sata kontakter på hovedkortet. Noe som jeg synes var litt rart, i bios er de 2 hdene satt opp som ide primary og secundary. Ser ingen info i bios ang sata. Men de er koblet til sata kontakt. Er jeg da låst til å kun bruke 2 stk sata-disker? Lenke til kommentar
netted Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Noe som lå i bakhode mitt var å flashe bios. Men det er det værste jeg gjør. Hvordan komme til DOS Prompt når man kjører xp?? Instructions for flashing BIOS: 1. Unzip all files under one directory in DOS 2. Run the batch file at DOS prompt to flash the BIOS. 3. The system will automatically shutdown after successful flashing of BIOS. Notes: 1. Only run the batch file to flash the BIOS (files in the zip must NOT be used individually). 2. Only use pure DOS to flash the BIOS. DOS box in Windows must NOT be used. Lenke til kommentar
netted Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Hvordan komme til DOS Prompt når man kjører xp?? Dette er det vel noen som kan svare på, på sparket vel??? Har ikke brukt dos siden 6,2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) start - kjør - cmd Eller F8 under oppstart Endret 21. november 2008 av trn100 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Kan gjøre det raskere for responsen og fortelle hvilket hovedkort du har. Til Bios oppdateringer pleier det ofte og være et "program" som blir lagt på en floppy sammen med utpakka Bios (Bios er ofte pakket når man henter de hos produsenten av hovedkortet..), floppyen blir først formatert til en DOS oppstart diskett så lagt inn "program" og Bios, ved restart av PC'en med floppy som første bootdevice går oppdateringa "automatisk". Endel hovedkort har også flere Sata "controllere", mitt AM2+ kort har en controller på hovedkortets chip til 2 kontakter pluss en annen controller til 4 andre.... Før eg ville brydd meg om oppdatering av Bios ville mi første løsning vært og "finlest" manualen til hovedkortet, deretter en kikk i Bios for aktivering av controller ("tilkoblingspunkt"). Lenke til kommentar
netted Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Kan gjøre det raskere for responsen og fortelle hvilket hovedkort du har. Til Bios oppdateringer pleier det ofte og være et "program" som blir lagt på en floppy sammen med utpakka Bios (Bios er ofte pakket når man henter de hos produsenten av hovedkortet..), floppyen blir først formatert til en DOS oppstart diskett så lagt inn "program" og Bios, ved restart av PC'en med floppy som første bootdevice går oppdateringa "automatisk". Endel hovedkort har også flere Sata "controllere", mitt AM2+ kort har en controller på hovedkortets chip til 2 kontakter pluss en annen controller til 4 andre.... Før eg ville brydd meg om oppdatering av Bios ville mi første løsning vært og "finlest" manualen til hovedkortet, deretter en kikk i Bios for aktivering av controller ("tilkoblingspunkt"). Fant ingen info i bios å finlese manual hææææææææ er det mulig å ha 3 disker ? Har 4 sata og 2 ide controllere dvder bruker ide Har en acer rc950 noen år gammel ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå