Blacki Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) En liten rar sak fra meg. Her gått hele uka nå og sett frem til nytt skjermkort. I dag så kom det. Skifte til piggdekk, avgårde til Kiwipost og hente. Vel hjemme så er det å starte å skifte. Men snøstormen stoppet det gitt! Ikke lett å stå på husvegen å montere ut og inn nytt skjermkort når snøen laver ned og vinden "slenger" snøfnuga inn i "pc huset"... (tar jo litt tid også når det er vannkjøling som må av og på kort etc.) En liten bakdel med å ha pc på utsiden av huset.. Se om jeg motivere meg selv til lage et lite sånn kommune arbeidstelt på vegen i løpet av kvelden... Endret 21. november 2008 av Blacki Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg forstod ikke helt hva du mente, har du pc'en stående utenfor? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hvordan unngår du kondens på innsiden av kabinettet? Det må da være bedre å ha pc inne med rør som går til radiatorer montert ute? Endret 21. november 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hvordan unngår du kondens på innsiden av kabinettet? Det må da være bedre å ha pc inne med rør som går til radiatorer montert ute? Den er gått isolert. Bruker doble vegger. ytterst av panel, innenfor gips og isolering i mellom. Så har jeg fukt slukende kuler i bunn av kassa. Samt at det er stort sett mellom 15-30 grader i kassen (alt etter vær type). Er det extra kaldt så har jeg en 60W lyspære som kan tennes og opprettholde varmen stabil. Har også termo tapet vannslanger. Funker helt fint. Har også hatt et kabinett stående på en tørr terasse ute. VAr ikke noe problem det heller mtp. kondens. Bare sørge for å ha maskin på 24/7. edit: har også kun hatt kjøllingen ute også (raddis og tank) men synes det er deiligt å slippe alt av lyd hd'er mm. Samt at det ikke er noe pc greier som tar opp plass i stua. Kun skjermen som er på vegg og en uttrekkbar grei som jeg har tastatur på. Endret 21. november 2008 av Blacki Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Jeg forstod ikke helt hva du mente, har du pc'en stående utenfor? jepp! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hvordan unngår du kondens på innsiden av kabinettet? Det må da være bedre å ha pc inne med rør som går til radiatorer montert ute? Den er gått isolert. Bruker doble vegger. ytterst av panel, innenfor gips og isolering i mellom. Så har jeg fukt slukende kuler i bunn av kassa. Samt at det er stort sett mellom 15-30 grader i kassen (alt etter vær type). Er det extra kaldt så har jeg en 60W lyspære som kan tennes og opprettholde varmen stabil. Har også termo tapet vannslanger. Funker helt fint. Har også hatt et kabinett stående på en tørr terasse ute. VAr ikke noe problem det heller mtp. kondens. Bare sørge for å ha maskin på 24/7. edit: har også kun hatt kjøllingen ute også (raddis og tank) men synes det er deiligt å slippe alt av lyd hd'er mm. Samt at det ikke er noe pc greier som tar opp plass i stua. Kun skjermen som er på vegg og en uttrekkbar grei som jeg har tastatur på. Kult! Lurer på om jeg må sette pc-en min på gangen, da den bråker veldig. Jeg hadde den stående i boden der jeg bodde før, så jeg har fortsatt kablene liggende. Problemet er hvordan legge kablene gjennom veggen (leier leilighet) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Kult! Lurer på om jeg må sette pc-en min på gangen, da den bråker veldig. Jeg hadde den stående i boden der jeg bodde før, så jeg har fortsatt kablene liggende. Problemet er hvordan legge kablene gjennom veggen (leier leilighet) Må nesten lage hull i vegg ja. Kanskje ikke så pop om man leier. Et 25-30mm hull bør holde greit. Om du lager hulle bak en list eller noe så går det vel kanskje greit. Bare husk og ikke treff på rør eller el. instalasjoner... Alt man trenger er 1 kabel til skjerm og 1 eller flerne til usb (holder med 1 om man kobler til en usb hub på innsiden.) USb til tastatur og mus, usb til evt. extern DVD spiller/brenner. Ja så må man ha et par kabler til lyd (her kan man også faktisk benytte seg av USB løsnning). Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det der høres helt snålt ut, men. ;P Nå har jeg lyst til å se bildet av maskinen din som henger på utsida av huset. :!: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Enig med Smirnoff her, den burde desidert hatt egen arbeidslogg og kommentarpost pluss link i signaturen synes nå jeg da... "Silent PC Extreme" anyone? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 (endret) Enig med Smirnoff her, den burde desidert hatt egen arbeidslogg og kommentarpost pluss link i signaturen synes nå jeg da..."Silent PC Extreme" anyone? Skal til å lage meg en ny kasse snart, så kansjke jeg mekker en a.logg da. og bilder.. Men trodde det var masse slike utepcer rundt om jeg da. også i workloggene her. Mulig det bare er overklokking.no delen av hjernen min som tenkte det... (var vel en arbeidslogg/artikkel for det aller meste i de gode gamle ok.no tidene.. ). Endret 23. november 2008 av Blacki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå