DJViking Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Noen som vet om en algoritme for å tegne en bue(vinkel) mellom to linjer? Buens (x1,y1,x2,y2) verdier skal ikke hardkodes da vinkelen vil variere ved forskjellige inndata. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 En sirkel som du kutter ved linjene vil gjøre trikset. x^2 + y^2 = r^2 Eller skal vinkelbuen tilpasses vinkelstørrelsen? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 vinkelbuen skal tilpasses vinkelstørrelsen ja Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Har funnet ut litt hvordan drawArc brukes. Men mangler en måte å finne ut hvordan buens høyde og bredde skal beregnes slik at den kommer mellom to linjer P=(x,y), Q=(x2,y2) P er den ene linjen hvor buen skal begynne. vinkelen blir ført inn i bilde fra en kilde. 45 grader. drawArc(x,y,width,heigth,startAngle,45); Hvis jeg har x1,y2(Den andre linjen hvor buen skal spenne til), hvordan finner jeg ut hvor stor width og height skal være. og hvordan bestemmer jeg startAngle i forhold til de to linjene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå