Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av PVR

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger hjelp til å finne hvilken PVR som er verdt å gå for. Jeg har tittet rundt på forumet etter innlegg som kan gi meg et dytt i riktig retning, men jeg sitter fremdeles uten noen gode svar. De fleste trådene jeg har vært innom er det som regel kun ved en feil ved mottakeren eller generelle problemer.

Valg av abb. faller mest sannsynlig på RiksTV, om det ikke er noen andre pakker som er bedre? Trenger kun de vanlige norske kanalene, samt Discovery, NGC, Animal Planet o.l. (Gjerne de forskjellige Discovery kanalene om det er mulig..).

Om det er en annen tråd på forumet som gir en kort forklaring på dette, setter jeg pris på om noen kan linke til den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må vel først finne ut om det holder med Riks-TV sitt kanaltilbud, eller om du trenger parabol.

Riks-TV har bare to PVR å velge i. For parabol er det et mye større utvalg.

http://www.rikstv.no/Hva-trenger-du/Digita...ksmulighet-PVR/

http://www.canaldigital.no/TV/Parabol/Family/

Jeg trenger parabol ja, Canal Digitals Family pakke såg jo slettes ikke verst ut. Saken er jo at parabolmottakeren jeg har per i dag har vært pain fra ende til annen, og ønsker en som er stabil og lett i bruk. Men CDs PVR er ok eller?

Lenke til kommentar

Det er vel delte meninger om CD sine PVR. En kompis har den 'vanlige', det var bare trøbbel. Han fikk byttet den 5 ganger! før han ga opp.

Den nye HD boksen er sikkert noe bedre. Les mer på AVforum:

http://avforum.no/forum/satellitt/48779-ca...akeren-her.html

Jeg har hatt diverse modeller av Topfield og prøver nå Vantage. Det er problemer med disse også. Den perfekte mottaker finnes ikke.

Du må velge om du skal ha HD eller ikke.

Hvis du ikke skal ha HD kan jeg anbefale Topfield 5500 eller 4000, det er stabile mottakere med gode PVR finesser. Eneste ulempen er at opptaket kan lagres kodet og ikke bli tilgjengelig senere.

5500 er faktisk bedre enn den nye 7700, bortsett fra HD.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Det er det inntrykket jeg sitter med at det er stort sett problemer i større og mindre grad med alle PVR-mottakerene. Spesielt Sagem! Kanskje de har blitt bedre med tiden, men etter litt forumsnoking så er det mange som er misfornøyd med de virker det som. Planen var jo å finne den som har minst problem og er mest stabil:-)

Skal sjekke ut Topfield og Vantage. Det blir med HD så da faller 5500 bort, er 7700 et allright alternativ da?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 7700 i noen måneder, og Vantage 8000 et par uker.

Er ikke helt fornøyd med noen av dem. Topfield har et problem med opptak som gjøres i bakgrunnen (dvs mens du ser på en annen kanal). Da er opptaket kryptert, og det kan bli problemer å spille det av. Slik har det forsåvidt alltid vært med Topfield, men problemet er blitt mer påtrengende i 7700. Hvis du f.eks spoler forbi reklamen så mister den sync, og man må bare begynne forfra igjen. Svært irriterende.

Men ellers er Topfield meget stabil.

Vantage har innebygget Conax og trenger ikke ekstra CAM. Alt lagres da ukryptert. Men den er noe ustabil, og det er en del elementer i brukergrensesnittet jeg ikke liker. Det kommer nye software oppdateringer ganske ofte, så man kan jo håpe alt blir bedre. Den har potensiale til å bli bedre enn 7700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...