mrkozmic Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Jeg har byttet fra DOMAIN til WORKGROUP. Etter en restart får jeg ikke logget på med mitt vanlige brukernavn og passord. Hva kan jeg gjøre? Endret 21. november 2008 av mrkozmic Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Jeg har byttet fra DOMAIN til WORKGROUP. Etter en restart får jeg ikke logget på med mitt vanlige brukernavn og passord. Hva kan jeg gjøre? Det virker som du må tilbakestille passordet ditt. Les på denne siden om password recovery tools http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#20. Hvis du har mistet brukeren din totalt kan det være at en av disse programmene kan lage en bruker også. Har brukt et av programmene før (husker ikke hvem) og det virket fint uten problemer. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvor er det du ikke får logget på? Et nettverk, eller lokalt på maskinen? Slik jeg forstår det har du byttet arbeidsgruppe fra "DOMAIN" til "WORKGROUP"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Passordet du har brukt her sikkert vært tilknyttet domenet. Dette er ikke gyldig når du ikke lenger er medlem av domenet. Du må da benytte et brukernavn/passord som er gyldig lokalt på maskinen. Gjerne Administrator brukeren med det passordet som ble oppgitt under installasjon av maskinen. Vet du ikke dette (eller annen lokal bruker) så må du til med verktøy som mariusmk nevner, f.eks Ultimate Boot CD som har verktøy for å resette Administrator passordet. Lenke til kommentar
mrkozmic Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har tilnakestilt passord slik at jeg har fått logget på maskinen. Nå har jeg funnet ut at for å kunne logge meg på domain (på jobben) igjen så må administrator tillate det fra innsiden. Takk for innspill Case closed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå