toazty Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 tegna den i paint.. brukte farger på strekene men viste ikke at det var så stor forkjell på fil sizen... Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 lagre den i .jpg Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 riktig svar ? tok meg 3 min å finne ut den løsningen ,men har sittet i hele kveld å fundert på om det finnes andre måter å gjøre det på.. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Feil. Du mangler strek fra venstre X til midtre O. Og strekene skal gå direkte fra en x til en O, ikke via en annen x.. Og de kan bøyes.. Du har to streker fra høyre X til høyre O.. osv.. masse feil. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 står ingen plass at de kan bøyes? Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Nei, du kan bøye dei. Vise du då. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 trådstarter som lager reglene da.. og han har ikke sagt noe om bøying av streker Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Reglene er enkle: - Du kan bøye strekene - Strekene kan ikke krysse hverandre - Det må en strek fra hver av sirklene til hver av kryssene. Du kan ikke gå videre fra et punkt til neste. Dette er umulig såvidt jeg kan skjønne, du vil maksimalt få til 8 av 9 streker. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Dette er en gammel kjent gåte. En kjent versjon er den med tre hus som alle skal ha strøm, vann og gass uten at kablene krysser hverandre. Den eneste mulige løsningen er om strekene går oppå hverandre, omtrent slik: Her er litt mer om problemet: http://mathforum.org/dr.math/faq/faq.3utilities.html Endret 24. november 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) trådstarter som lager reglene da.. og han har ikke sagt noe om bøying av streker Reglane seier iallefall at du ikkje kan krysse strekane, det har du gjort. Kanskje litt dumt forklart, det kunne godt stått at strekane ikkje kan berøre andre strekar. Endret 24. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 kryssa jo ikkje strekane noen av strekene er oppå hverandre men det er ikke det samme som å krysse dem jeg fikk til 9 streker fornøyd med det Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jo, innenfor denne kategorien er det det samme som å krysse dem. I denne oppgaven er det intet som heter dybde. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Og med de premissene er det ikke mulig å løse gåten. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, denn var vanskelig En strek fra hver o til hver x Lov med bøying Ingen streker krysser Størrelsen på x'ene har ingen praktisk hensikt, gjør bare tegningen mer oversiktelig Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du har ikkje lov å gå gjennom O-ene heller. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Anyway, fant ut en liten stund etter at jeg postet gåten, at den var uløselig, men artig å se mange gode forsøk her! Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ingen som sa jeg ikke har lov å gå gjennom O'ene!! Nå må du holde deg til reglene Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Kom nettopp på at jeg har sett denne før... Det er en slik typisk ULØSELIG gåte. Slik som det huset du skal trekke en strek igjennom, og så sitter du igjen med en vegg... Den er så drit. Jeg tror jeg sløste en hel helg på den en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå