Gå til innhold

Hva er sikreste operativsystem på mobil?


news24

Anbefalte innlegg

Hvem av følgende operativsystemer er sikrest på en moderne mobil i dag?

Da tenker jeg på sikkerhet i henhold til mail, sms og annen lagret info på mobilen.

 

*Apple OS

*Microsoft Windows Mobile

*Symbian S60

*UIQ

*BlackBerry OS

 

Vennligst kom med konkrete og gjerne faktabasert info, ikke synsinger :) Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Symbian kan det i hvertfall ikke være, da mange har dette = mange mål.

Apple OS tror jeg heller ikke det er, siden folk utvikler all slaks ting til Apple produkter og spesielt iPhone.

 

Av de på listen vil jeg tro UIQ.

Bruker ikke BlackBerry windows mobile :hmm:

 

Nå er vel strengt talt UIQ basert på Symbian det også da.

Lenke til kommentar
Symbian kan det i hvertfall ikke være, da mange har dette = mange mål.

Apple OS tror jeg heller ikke det er, siden folk utvikler all slaks ting til Apple produkter og spesielt iPhone.

 

Av de på listen vil jeg tro UIQ.

Bruker ikke BlackBerry windows mobile :hmm:

 

Nå er vel strengt talt UIQ basert på Symbian det også da.

kan man installere ubuntu mobile på mobilen selv?

Lenke til kommentar

Sier bare en ting, symbian er sykt utsatt. Brodern hadde en N73 og en N95, og begge de fikk han virus på. Den ene tlf regninga var på 5000spenn og den andre var på 3000spenn. Kan tror han fikk litt av et sjokk. Etter det bytta han til HTC og har ikke hatt noe problemer enda. Jeg og bruker HTC og føler meg ganske trygg. Driver og tester en del programmer og apps, ikke noe prob enda.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blackberry er heller ikke den sikreste, det kan vel Paris Hilton og flere andre kjendiser skrive under på.

 

beklager, men nå tror jeg ikke du vet helt hva du snakker om.

Feilen i dems tilfelle var alt annet en blackberry.

Noe som ofte heter brukerfeil!

 

blackberry os er vel det eneste oset som ikke har noen store skandaler bak seg.

så om Paris hilton har fått sine kontakter ut for offentligheten så er vel ikke det akkurat en undergang, hu opptrer ikke akkurat smart. Jeg mener det var en sidekick eller lignende og ikke en blackberry, men det om det..

 

så vist det ikke er så sikkert som du mener, så lurer jeg på hvorfor det er finans giganter som bruker blackberry og ikke iphone f.eks.

 

Men alle os kan bli like sikre som blackberry os. Men ingen er så sikker til en så billig penge!

 

 

Jepp, jeg har blackberry ;P

Lenke til kommentar

 

 

Paris hilton brukte ikke Blackberry :p

Update: It's Confirmed to be a Sidekick II. Bryan Zidar, a spokesman for T-Mobile verified the authenticity of this story "Her information is on the Internet. We don't know if it was hacked or if someone got a hold of her password." According to Zidar, Hilton used the Sidekick II (photo above), a multi-purposed personal electronic device that uses an online server to store at least some information, including phone numbers.
Endret av Evenmosbek
Lenke til kommentar

 

du nevner 3 aktuelle saker utenom den med paris hilton som ikke har noe med blackberry å gjøre - som jeg allerede har sakt!

 

 

Trojan problemet er jo selvfølgelig uunngåelig, men igjen brukerfeil. Her må dem legge inn programmet med trojan, når man legger inn en app på blackberry så må du selv godta rettighetene programmet skal få. gir du fullrettighet uten å vite hva du sier ja til, er det brukerfeil. (tror jeg elsker å si brukerfeil :D ).

blackberry har over 400 forskjellige BES policyes. en av dem er å ikke la bruker legge inn nye 3-parts-applikasjoner, er da IT over middels smart har vi utelukket trojan problematikken.

 

de 2 andre sakane skal du få lov til å lese om selv i vedleggene fra RIM!

Fraunhofer_SIT_Answers_to_BlackBerry_Customer_Questions.pdf

BlackBerry_Customer_Statement_May_2008.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...