Maggien Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Min mann var smart nok til å brenne esken til mobiltelefonen han kjøpte i går. I dag viste det seg at det var feil med telefonen, og vi dro ned for å reklamere. Pga vi ikke hadde orginalemballasjen til telefonen kunne han ikke få ny, men den måtte sendes inn til reperasjon istedet. (Tar 3-4 uker) Vi kjøpte altså et produkt som ikke fungerte og pga at vi ikke har esken så må vi være fornøyd med å få den reparert istedet for at vi hadde fått nytt produkt om vi hadde tatt vare på esken... Dette burde jo vært oppløst med gigantboksaver på kjøpssted, og jeg forsto også i butikk at dette var et helt vanlig problem. Kan det være tilfelle at denne hardpressede kartongen gjør den store forskjellen i en slik reklamasjon? Noen som noen tanker... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Mener at du skal få bytte denne telfonen til en ny uten at den sendes inn til reparasjon da du fikk et produkt som ikke fungerte i utgangspunktet. Minstekravet må jo være at produktet fungerer når du får det, at embalasjen har blitt skadet eller kastet har jo ingenting å si så lenge produktet er komplett. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Det er selger som velger om han vil gi deg et nytt produkt eller sende det inn til service. Selger er ikke alltid så interessert å ta et produkt i retur når det mangler eske eller annet tilbehør. Dette fordi det da kan være vanskeligere å få solgt varen senere. I dette tilfellet burde selger ha sjekket om han hadde samme vare på lager, og så gi deg den nye telefonen men beholde esken og utstyret selv. Så kunne han ha strøket over IMEI og serienummer på esken, og sendt inn varen. Det er ikke verre.. Endret 21. november 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Du har ikke krav på nytt produkt, så selger har ikke gjort noe galt her. Kanskje ikke så voldsomt serviceinnstilt, og bransjestandarden tilsier vel nytt produkt ved DOA, men du har ikke krav på nytt produkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå