petter_n Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Har en PIII 500mhz cpu på et Abit BH6 hovedkort. Problemet er att den ikke vill boote på 500mhz men bare på300mhz. Jeg har prøvd å sette biosen på "user define" og kjøre den opp på 500mhz der men da vill den ikke botte, jeg må da trykke F1 får å fortsette,og da går den bare på 300mhz. Jeg må med andre ord kjøre den på standar 300/100 i bios får att den skall boote. Er de noen som kann hjelpe. petter_n Lenke til kommentar
Jazzmaster Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Prøv å få litt bedre kjøling i kabinettet. Ellers så vet jeg ikke... http://home.chello.no/~kim.wetteland/myselfpage.htm Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 29. september 2001 Forfatter Del Skrevet 29. september 2001 Tror ikke det er problemet. Har en hovedkort temp på 30 grader. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 null still bios, sett den opp til 500---go!!! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Prøvd og oppdatere bios'n din? Kan være at du har en gammel bios som ikke støtter p3-500. CrZy_T Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 30. september 2001 Forfatter Del Skrevet 30. september 2001 Nulstilt bios har jeg gjort og oppgradert bios oxo for en stundsiden, og maskina har gått fint på 500mhz i to år. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 hmmmm, ble den sånn over natta? eller gjorde du noen "triks" ? Lenke til kommentar
Evenw Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Det høres ut som om kortet ditt ikke ankjenner prosessoren for hva den er, og du derfor må presse F1 for å boote. I BIOS under CPU menyen finnes en setting som heter "Speed error hold". Den er helt sikkert satt til "enabled" på din maskin. Sett den til "disabled", og maskinen vil da boote med CPU hastigheten satt i BIOS. Skulle ikke forundre meg om en CMOS reset også ville løse problemet. Lykke til. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 30. september 2001 Forfatter Del Skrevet 30. september 2001 Ok det er en "liten" ting her jeg ikke har fortalt enda, og det er att den maskina fikk seg en karamell av lynet en gang "tror" jeg og etter dette så begynte den med att den ikke tålte att jeg gjikk inn i biosen (det er nokk att jeg går inn i bios"uten å gjøre noe"og ut igjen så vill den ikke gå på 500mhz. Etter flere dager fant den ut att den skulle kjøre på 500mhz igjen og det har den gjort nå i 6 måneder uten noe tull, så skulle jeg inn i bios å se etter noe og da jeg går utigjenn så begyner den å tulle igjen. Det derre med "speed error hold"har jeg prøvd men den skall disable hvis en skall clooke over det cpu er på orginalt. har med andre ord prøvd å sette cpu speed manuelt, men det jelper ikke. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 La oss slå det fast: PC-er liker ikke lyn. Selv om den overlever selve smellen kan det skadet feks. HK/CPU/RAM uten at man merker det. Men komponentene kan plutselig bli ustabile eller oppføre seg rart lenge etter selve lynnedslaget. Hadde en maskin som funket fint i 1 år etter lynnedslag før den begynte å oppføre seg rart. Lenke til kommentar
Robinkle Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Det er best at du forteller litt mer om maskinen. skjekk om BIOS batteriet er tomt. (Hvis du har K6-2) Oppdater BIOS. Les manualen og se hvor mye prosessordkraft hovekortet kan handtere. Prøv å napp ut harddiskene og slipp maskinen i gulvet. :-b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå