Teksup Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Lønner seg å bestille idag ettersom det tar 14 dager hos de fleste operatører å overføre nummer Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Dagbladet er flink og følger med i timen: http://www.dagbladet.no/2008/11/21/nyheter...onkurs/3793725/ Leser følgende i artikkelen på Dagbladet: "SMS-en selskapet har sendt ut til kundene, anbefaler de kundene å benytte seg av et spesialforhandlet tilbud hos et annet mobilselskap. - Dette er et supertilbud, framholder Matre (Matre er styreleder i MTU)" Jeg fikk SMS'en fra MTU, men klarer ikke se dette spesialtilbudet noe sted? Noen som vet hva Dagbladet/MTU mener? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Moderselskapet MTU Gruppen blir ikke berørt av konkursen, sier Stein Matre til Dagbladet.no. Om man ser i Brønnøysundregistrene, står jo også MTU Gruppen oppført, så her må noen ha misforstått? http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp...verdi=951656291 Lenke til kommentar
mortenoen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Jeg fikk akkurat følgende SMS fra MTU: "Kjære MTU kunde. MTU legger ned sin virksomhet og vi er på bakgrunn av dette forpliktet i henhold til post- og teletilsynets direktiver å informere deg som mobilkunde at du må velge ny operatør snarest mulig. Din nye leverandør må ha innportert ditt mobilnummer innen 5. desember 2008 for at du fortsatt skal kunne benytte ditt mobilnummer. Vi takker for at du var kunde hos oss og ønsker deg lykke til hos ny operatør. Mvh MTU" Trist at de ikke klarte seg selv om det ikke var helt uventet... Hei! Jeg hadde også det samme problemet, men nå har en bekjent hjulpet meg over til et bedre abonnement i Ucan2. Jeg kan ringe på akkurat samme måte som i MTU, 3000 min til fast og mobil for 379 kr i mnd+ at jeg får 100 sms inkludert. Jeg sender også masse sms, så for de som ønsker det kan man sette på sms mania for 200 kr ekstra for 2000 sms til hvem jeg vil. Da har jeg i alle fall et stabilt nett og netcom går jo aldri konkurs... Endret 21. november 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg fikk akkurat følgende SMS fra MTU: "Kjære MTU kunde. MTU legger ned sin virksomhet og vi er på bakgrunn av dette forpliktet i henhold til post- og teletilsynets direktiver å informere deg som mobilkunde at du må velge ny operatør snarest mulig. Din nye leverandør må ha innportert ditt mobilnummer innen 5. desember 2008 for at du fortsatt skal kunne benytte ditt mobilnummer. Vi takker for at du var kunde hos oss og ønsker deg lykke til hos ny operatør. Mvh MTU" Trist at de ikke klarte seg selv om det ikke var helt uventet... Hei! Jeg hadde også det samme problemet, men nå har en bekjent hjulpet meg over til et bedre abonnement i Ucan2. Jeg kan ringe på akkurat samme måte som i MTU, 3000 min til fast og mobil for 379 kr i mnd+ at jeg får 100 sms inkludert. Jeg sender også masse sms, så for de som ønsker det kan man sette på sms mania for 200 kr ekstra for 2000 sms til hvem jeg vil. Da har jeg i alle fall et stabilt nett og netcom går jo aldri konkurs... Og du jobber, hmm, hvor? Lenke til kommentar
stallman Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har motatt samme sms, men ingen info på epost. Har iallefall bestilt djuice zero. Dem har foresten juletibud nå, som gjør at du slipper etableringsavgift på 200kr om jeg ikke tar feil Lenke til kommentar
mortenoen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Noen som har testet Network Norway?Ser at de har abb til 499,- mnd, med 3000 gratis ringeminutter og 3000 gratis sms/mms pr mnd. Det var visst dem som skulle "overta" for gode gamle Nutel KillBill www.networknorway.no + moms = 624kr prøvd det og får alltid det dobbelte Lenke til kommentar
knutby Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hva faen! 12 november fikk jeg aktivert mitt nye SIMkort fra MTU og den 14 går de konk! det skulle faen meg ikke vært lov. akkurat som Sterling som solgte billetter 15min før de la ned... Lenke til kommentar
twarken Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Bestiller Tele2 sheriff i dag, er en sikret å beholde nummeret sitt? Portering må skje før 5. desember, er det den datoen en setter inn nytt sim? Eller da Tele2 senest må ha registrert nummeroverflytting fra MTU? Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Bestiller Tele2 sheriff i dag, er en sikret å beholde nummeret sitt? Portering må skje før 5. desember, er det den datoen en setter inn nytt sim? Eller da Tele2 senest må ha registrert nummeroverflytting fra MTU? Portering er datoen du setter i Simkortet. Det er bare å sette igang med bestillinger. Portering tar vanligvis 10 virkedager. Lenke til kommentar
mortenoen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg fikk akkurat følgende SMS fra MTU: "Kjære MTU kunde. MTU legger ned sin virksomhet og vi er på bakgrunn av dette forpliktet i henhold til post- og teletilsynets direktiver å informere deg som mobilkunde at du må velge ny operatør snarest mulig. Din nye leverandør må ha innportert ditt mobilnummer innen 5. desember 2008 for at du fortsatt skal kunne benytte ditt mobilnummer. Vi takker for at du var kunde hos oss og ønsker deg lykke til hos ny operatør. Mvh MTU" Trist at de ikke klarte seg selv om det ikke var helt uventet... Hei! Jeg hadde også det samme problemet, men nå har en bekjent hjulpet meg over til et bedre abonnement i Ucan2. Jeg kan ringe på akkurat samme måte som i MTU, 3000 min til fast og mobil for 379 kr i mnd+ at jeg får 100 sms inkludert. Jeg sender også masse sms, så for de som ønsker det kan man sette på sms mania for 200 kr ekstra for 2000 sms til hvem jeg vil. Da har jeg i alle fall et stabilt nett og netcom går jo aldri konkurs... Og du jobber, hmm, hvor? Jeg jobber selv som kokk, men han jeg kjenner jobber innefor mobil og tm. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Fikk samme meldinge selv nå for 5min siden, og jeg har bestilt fra one call nå.. Han kunne garantere meg at nummeret ble overført i tide, og at fristen kunne bli utsatt hos teletilsynet hvis det skulle ta lengre tid! Har visstnok vært litt trafikk der i dag vurderte tele2 sheriff også, men one call har jo også rimeligere priser på sms og telefoni enn det tele2 har på sitt sheriff abb! Endret 21. november 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ringte One Call og hun forsikret meg at MTU kunder til få overføringen gjort før 5 desember. Med så kort tid på meg og risiko for å miste tlf nr mitt slo jeg til. Så får jeg eventuelt bytte til en annen seinere. Måtte bare redde tlf nr mitt! :!: Lenke til kommentar
hsds Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Det skal ikke være noe problem å få byttet i tide, har selv bestilt over til Tele2. Husk at en vanlig portering er minimum 7 virkedager, men i et tilfelle som dette antar jeg MTU tillater helt opptil 1 virkedag om det skulle være nødvendig. IKKE sats på dette tho Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 I spesielle tilfeller, som f.eks når en operatør går konkurs, så kan du be om hurtigportering over til den nye operatøren. Da tar det bare 1-2 dager Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Dagbladet er flink og følger med i timen: http://www.dagbladet.no/2008/11/21/nyheter...onkurs/3793725/ Leser følgende i artikkelen på Dagbladet: "SMS-en selskapet har sendt ut til kundene, anbefaler de kundene å benytte seg av et spesialforhandlet tilbud hos et annet mobilselskap. - Dette er et supertilbud, framholder Matre (Matre er styreleder i MTU)" Jeg fikk SMS'en fra MTU, men klarer ikke se dette spesialtilbudet noe sted? Noen som vet hva Dagbladet/MTU mener? Jeg lurer også på dette, ser at andre nettaviser skriver det samme. Dagens it skriver blant annet dette "MTU har i dag også informert kundene om abonnementer de eventuelt kan bytte til." Er dette informasjon jeg har gått glipp av? Kan heller ikke finne noe på MTU sitt nettsted. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Dagbladet er flink og følger med i timen: http://www.dagbladet.no/2008/11/21/nyheter...onkurs/3793725/ Leser følgende i artikkelen på Dagbladet: "SMS-en selskapet har sendt ut til kundene, anbefaler de kundene å benytte seg av et spesialforhandlet tilbud hos et annet mobilselskap. - Dette er et supertilbud, framholder Matre (Matre er styreleder i MTU)" Jeg fikk SMS'en fra MTU, men klarer ikke se dette spesialtilbudet noe sted? Noen som vet hva Dagbladet/MTU mener? Jeg lurer også på dette, ser at andre nettaviser skriver det samme. Dagens it skriver blant annet dette "MTU har i dag også informert kundene om abonnementer de eventuelt kan bytte til." Er dette informasjon jeg har gått glipp av? Kan heller ikke finne noe på MTU sitt nettsted. Etter å ha sjekket litt og tenkt meg om, så regner jeg med at dette spesialtilbudet kun gjaldt de som hadde MTU Fastpris til 398/mnd. Alle oss som hadde MTU Fri fikk ikke noe tilbud. Endret 21. november 2008 av jobra1 Lenke til kommentar
stallman Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Denne fikk jeg på sms nettopp. "Talkmore har som MTU et Fastprisprodukt. Ønsker du å fortsette med fastpris, er derfor Talkmore et godt alternativ. For å beholde dekning samt bestille Talkmore Fastpris må du lege inn en bestilling innen 25.11.08. Dette fordi dt tar 14 dager å flytte ditt nummer. Gå inn på Talkmore.no for å finne info og bestille. " Endret 21. november 2008 av Winball Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Fikk nå en ny SMS fra MTU som foreslår at jeg går over til Tele2: http://order.tele2.no/mtu/ Lenke til kommentar
Gunstein Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Fikk nå en ny SMS fra MTU som foreslår at jeg går over til Tele2: http://order.tele2.no/mtu/ Jeg har ikke fått den sms'en ennå, men jeg kontaktet journalisten i dagbladet.no som hadde saken, og spurte om han visste hvilken operatør som var anbefalt. Svaret lød: "Jeg spurte Matre om det, men i farten kunne han ikke huske det - for så vidt en plausibel forklaring med alt oppstyret rundt selskapet. Mvh Ralf" GL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå