Corey Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Vet at dette kanskje ikke hører hjemme under dette erfaring but here goes. Jeg har bestilt en vare fra England.Ifølge dem jeg kjøpte det fra,pleier det normalt og ta 3-5 dager med en "Express"pakke via UPS,noe som selvfølgelig var litt dyrere.For å få en til mening om dette kontaktet jeg UPS på forhånd + prøvde "tidskalkulatoren" deres. Joda,ikke noe problem med 3-5 dager. Denne pakken ble ekspedert fra England,fredag 14/11. Av ren nysgjerrighet,ringte jeg UPS sin sporingstelefon på mandag og spurte hvor pakken befant seg. "Joda,den får du iløpet av dagen!En pakke med noe fotballutstyr,ikke sant?" var det en mannestemme som sa. Dagen gikk,uten noen pakke som kom. Dette vekker jo selvsagt bekymring hos meg,og jeg velger ringe opp igjen,dagen etter,altså tirsdagen. "Joda,den vil du motta iløpet av onsdagen." Onsdagen kom,og av ren nysgjerrighet gikk jeg inn på UPS sine sporingsider for å avklare pakken sin eksakte posisjon. Der fant jeg ut at pakken hadde "misset" 3 fly.Et på mandag,et på tirsdag og et på onsdag. Merkelig,dette måtte jeg sjekke opp. "Jo,vet du hva,de har ganske mye værproblemer i Malmø,derfor er pakken din fast der.Men kan vi ringe deg opp igjen om en halvtime?".Jeg sjekket Yr.no for morro skyld,der var onsdagens varsel,blå himmel med sval bris. Selvfølgelig ringte de meg ikke opp igjen,og jeg måtte derfor ta affære,igjen. "Jo,den pakken finner vi ikke.Kan vi ringe deg opp igjen?" SELVFØLGELIG RINGTE DE MEG IKKE OPP IGJEN! På torsdagen,ringte jeg opp igjen,for å spørre "HVA I H*****E er det som skjer???" Da fikk jeg spørsmålet som toppet kransekaka:"Vi finner ikke pakken din,fordi vi ikke vet hva pakken inneholder!!" Hvis du har lest denne historien,vil du sikkert huske hva jeg nevnte ble sagt på mandagen!?Fotballutstyr?Javisst! Deretter fortalte di meg at det er normalt at når pakker blir borte,tar det ca.8dager igjen å bli funnet.8 dager for å finne en liten pakke?Hvem er det som leter for disse menneskene?Halvdaue Bananfluer? Jeg sa at jeg hadde betalt for "Express" og jeg tolerer derfor ikke at noe jeg har betalt ekstra for,skal gå så utrolig skeis! Di var enige,men måtte henvise til at de måtte finne pakken først,og henviste til noe regler og forskrifter og masse svada-piss. Og på Fredag,altså idag: LYKKE!!!!! Jeg ser på UPS.com,pakken er "I Transit",altså i bevegelse. Jeg ringer for å få dette bekreftet,hvor jeg starter samtalen med "Hei,du har sikkert snakket med meg før",noe jeg egentlig tviler sterkt på,ettersom di har 100 mann på telefon. Dette kvinnemennesket sa "Denne er ikke i transit!Du ser feil.Det ville stått på min pc skjerm!" med en hissig stemme. Og det er status at the moment.Jeg svarte med å slenge på røret. Jeg vet jeg kunne spart meg masse frustrasjon på dette,men når jeg selv har jobbet i serviceyrket blir jeg ekstra provosert når jeg får særdeles dårlig service. Det grenser jo til latterlig dårlig service fra mitt ståsted.Så dårlig at jeg er sikker på at 100 apekatter med downs hadde gjort jobben deres bedre! Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Here we go again! Har selvfølgelig bestilt nok en drakt,hvor drakten går via ups. Jeg ble ringt opp igår av en dame som sa "i henhold til tollbetaling osv kan du betale nå over telefon eller på giro.Betaler du nå blir pakken sendt med en gang". Jeg gjorde selvfølgelig som damen sa men pakken har ikke beveget seg en halvmeter på 24 timer. FUCK YOU UPS! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Du velger å bestille varer fra ulandet, det vet ALDRI hva som kan komme i veien. Den skal over land og strand før den så mye er i landet. Har bestilt med UPS gjennom ebay mange ganger og det har tatt 1 uke før pakken kommer. Så du er nok uheldig, men å betale ekstra for å få pakken 3-4 dager før er vel ikke verdt det ? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Sant nok.Man vet aldri hva som kan komme i veien.Jeg har nok vært eksepsjonelt uheldig med samtlige leveranser i det siste.Det jeg dog reagerte litt på sist jeg bestilte,var at jeg kjøpte en drakt for 500 kr,og fikk et forelegg på 497 kr fra UPS,hvor det sto Mva + toll. Maktet ikke debattere med dem selv om det opplagt er et feil beløp. Lenke til kommentar
nls Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hvis det ikke er blitt for sent så skulle det da bli 500kr 100kr moms 47 kr toll =147 350kr for utlegg av mva, tollager, behandlingsgebyr eller hva nå de kaller det er vel ikke så urimelig, DHL ligger høyere Hvis frakt og forsikring av sendingen ikke inngår i de 500, så legg på moms for dette også. Det står vel på pakken at den ikke skal åpnes før du har fortollet den ? (jeg vet at "alle" gir blanke f i det, men da har du igjen ingenting å si når regningen kommer) men er forøvrig enig, surt, og UPS sine priser på innførsel er for meg umulig å finne så det er relativt dårlig der.. Lenke til kommentar
bmw318 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 jeg importerer varer par ganger i mnd fra kina, bruker både ups og dhl og begge transportfirma fungerer veldig greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå