Gå til innhold

AGP slot problemer.

Magnoos

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp et AGP Sapphire Radeon 3850 HD for å oppfriske mitt gamle gaming rig slik at Disney Princess og The Sims2 ikke skal droppe noe vanvittig i FPS. (dette er for dama og ungen sin del :p) I anledningen kjøpte jeg en corsair VX550W PSU. Så strøm er det nok av.

Problemet er at jeg får ingen signaler fram fra skjermkort til skjerm.

Jeg hadde to hovedkort å prøve meg på,

- ASUS SIS 645dx chipset med p4 1,8ghz med AGP 4x/2x

- ABIT (husker ikke chipset) AMD 3500+ prosessor og AGP 8x/4x slot.

Startet opp maskinen fullstendig ribbet med bare nødvendige elementer i.

Skjermkortet sin 8pin kontakt tok strøm fra PSU'ens PCI-E kontakt 6pins + 2pin. vifta gikk, så den fikk vel strøm nok.

Ingen av disse hovedkortene fungerte med mitt nye skjermkort, men hadde ingen problemer med mitt gamle Radeon 9800 PRO skjermkort.

Kortet ble testet hos datakjeden, og der fungerte det smertefritt.

Jeg skjønner at dette er et skjermkort orientert poeng så langt og at dette burde være på en annen del av forumet, men jeg lurer på om AGP slotten sin volt setting kan ha noe å si på dette. Oppgradere BIOS evt. (BIOS flashing er så stress når man må bruke floppy :/)

jeg lurer på om noen har erfaringer med nye AGP skjermkort på gamle hovedkort, om dere har noen tips. Må jeg rett og slett bare leite på bruktmarkedet etter de seneste Hovedkortene med AGP slot for å få skjermkortet til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...