Shulgin Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Har nettopp starta med c++ (bruker win32api'n),så eg veit ikkje så mykje, Men blir det ikkje vanskeleg å lage den kunstige inntellegensen til motsandaren? Du hadde jo tengt å lage eit strattegi spill, og det blir jo ikkje så mykje å gjere utan motstandarar? :wink: Tror ikke den er kjent for å være særlig enkel, du. Men uten å kunne noe DirectX eller OpenGL, kan du allerede begynne å øve deg. Si at x-ene er ufarbar mark, og at o-ene er farbar/åpen mark. Ditt oppdrag er å få åttetallet forbi "murene" (x-ene), og bort til s'en. Ikke ved å vise den veien rundt, men å lære datamaskinen å finne veien rundt selv: ooooooosoo oooooooooo oxxxxxxxxo ooooxxoooo xxoxxxxoxx oooooooooo ooo8oooooo Det var bare et eksempel. Et vanskelig ett, og enda vanskeligere er det. Men prøv, er ikke umulig. Faktisk ganske gøy det der. Enda verre blir det når man skal lære datamaskinen til å ta den korteste eller raskeste veien rundt... Edit: Akkurat det der var et eksempel på "pathfinding". Kunstig intelligens innebærer naturligvis mye mer... Dessuten ble den stygg her med den fonttypen. Se den i editoren. Trykk "siter", for eksempel. Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 veit nordoff instituttet (eller hva det heter) gir utdanning innen spillutvikling, og www.gamasutra.com er vel en kilde, i tilleg til den svenske skolen www.powerhouse.net har planer om og drive med spillutvikling selv. BTW noen som hveit sånn CA hvor høy grad av mattematikk som brukes i C++ (og andre språk for dens sakens skyld) og hvaslags mattemattik? Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 du bør kunne høgskole/universitets matte (bachelor, ingeniør) trigonometri, vektorer, interaler, mengdelære, matriser. For å nevne noe.. På min skole heter dette matte 10, 15 og 20. (pluss et fag som heter statistikk som er kjekt å ha med seg) Med andre ord er matte ABSOLUTT en fordel å kunne for å drive med spillprogrammering (3d). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå