Gå til innhold

Koble XP til OSX?

µT.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg en Acer Aspire One med Windows XP, og før det brukte jeg en iMac med OSX. Nå vil jeg gjerne flytte all musikken og slikt fra iMacen til Aceren, men jeg har kun en memorystick på 4GB, og iMacen har kun USB 1.1, så det vil ta en hel dag å overføre.

Derfor lurer jeg på om det går an å koble dem sammen gjennom det trådløse nettet, forså å gå inn på Macen fra Aceren og flytte over den veien. Jeg har Nextgentel Fri Fart, så hastigheten på nettet er intet problem.

Noen som vet hvordan dette kan gjøres?

For informasjonens skyld, så har Aceren XP SP3 og iMacen har OSX 10.3.9 Panther.

Håper på svar, eller en guide, ellers blir dette en kjedelig fredag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på Systemvalg > Velg Deling der det står Internett og Nettverk > Skru på Personlig fildeling og Windows-deling . Altså på Mac`n din ...

Nå er jeg ikke noen ekspert på OS X men jeg mener jeg fikk satt opp min iBook som riktignok kjører 10.4. til å automatisk logge på rett arbeidsgruppe for Windows nettet men jeg husker ikke hvor dette ble gjort desverre .

Uansett så sier Apple noe om hvordan her og macdevcenter har publisert en guide her .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...