HDSoftware Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Folkens Jeg prøver et menyvalg i Visual Studio som jeg ikke får til å virke. Hvis man har en connection til en SQL server og høyreklikker på denne så kan man starte en "Publish to provider" wizard. Dette ser ut som noe midt i blinken for meg, men så fort jeg trykker NEXT på første bilde så feiler den med å si at den ikek finner ett nødvendig namespace i Microsoft.SQLServer. Noen som har prøvd dette og som vet hva je må gjøre? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Hvilken versjon av SQL Server kjører du mot? Så vidt jeg vet støttes denne funksjonen kun av 2005 og opp. Det kan også være snakk om utdaterte .dll'er eller noe i den duren. Vanskelig å si noe mer uten flere detaljer. Nøyaktig feilmelding, gjerne med en errorcode hadde vært fint. Endret 21. november 2008 av Igniztion Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Hvilken versjon av SQL Server kjører du mot? Så vidt jeg vet støttes denne funksjonen kun av 2005 og opp. Det kan også være snakk om utdaterte .dll'er eller noe i den duren. Vanskelig å si noe mer uten flere detaljer. Nøyaktig feilmelding, gjerne med en errorcode hadde vært fint. Kjører mot SQL 2005. Jeg har prøvd både VIsual Studio 2005 og 2008 med samme resultat. Dette er også en VISTA 64 bit maskin. Kansje dette har noe med saken å gjøre. Kommer med feilmeldingen til mandag. Må stikke nå.. Men takk sålangt... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Er feilmeldingen omtrent slik? "Please remove MS Windows Vista from your machine. It is very, very bad." Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Er feilmeldingen omtrent slik? "Please remove MS Windows Vista from your machine. It is very, very bad." Å?? Jeg synes faktisk Vista fungerer veldig bra jeg. Dønn stabilt og veldig responsivt på min pc iallefall, en Acer Aspire M5640. Kan jeg spørre hvilke problemer du har (ikke hva du har lest andre har) med Vista? Jeg er bare nysgjerrig på om du sier dette fordi du har blitt indoktrinert med denne holdningen fra f.eks media, eller om det er basert på egne erfaringer. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Stabilt kan så være. Tror ikke jeg fikk BSOD på den korte tiden jeg hadde Vista. Men det suger noe vilt med ressurser. Så er det drivertrøbbel med diverse hardware og skrivere. Og det var utrolig vanskelig å gjøre noe særlig på et lite mini-LAN vi satte opp. Etter mye googling klarte de andre endelig å finne PCen min. Men å overføre filer måtte vi bare gi oss på. Nå er det vel heller dårlig med indoktrinering fra media om hvor dårlig Vista er. Om det finnes noe slikt, så er det heller i andre retningen. Likte det ikke, og har det ikke lenger. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Men det suger noe vilt med ressurser. Hvis det er RAM du tenker åp så er du ikke den første som har misforstått dette. http://blogs.technet.com/askperf/archive/2...readyboost.aspx Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Enig med deg Kaffenils. Jeg har hatt vista på maskinene mine helt siden Vista het Longhorn og jeg er veldig fornøyd. Jeg ser på meg selv som en power user og tyner maskinene mine ganske hard. Sier maskinene fordi jeg har 6 maskiner som kjører vista der to av dem går på 64 bit og tre av dem kjører VirtualPC med både Win2000, Win2003 og XP som VM's. Serverene kjører jeg for å simulere Exchange, WEB og AD kontrollere. Har aldri hatt problemer med noe som helst. Når det gjelder mitt innledende problem så nevnte jeg vista64 i forbifarten fordi Visual Studio har en issue med 64 bits OS'er og dette har heller ingen verdens ting med Vista å gjøre da dette gjelder XP64 også. Mange "linux" freaks liker å se på alt som kommer fra M$ som søppel og den diskusjonen gidder jeg ikek engang delta i for det blir for dumt. Personlig synes jeg M$ gjør en strålende jobb og siden mine kunder alle sammen bruker M$ produkter så er valget klinkende klart. Eneste grunn til at jeg har en lunitix boks hjemme er fordi jeg er nysgjerrig. Har enda ikke funnet noe som helst som den er bedre til en Win2003. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Men det suger noe vilt med ressurser. Hvis det er RAM du tenker åp så er du ikke den første som har misforstått dette. http://blogs.technet.com/askperf/archive/2...readyboost.aspx Ja, sikkert helt tilfeldig at fx Football Manager 2009 oppgir dobbelt så mye RAM med Vista enn XP... Vista DRAR mye ressurser. Jeg har prøvd det på flere maskiner. Jeg har tatt bort det meste av "facelift" i Vista, men det er fortsatt tungt. Vista har selvsagt noen fordeler over XP, ingen tvil om det. Men jeg syns XP er mye greiere i forhold til Vista, og bruker derfor XP. PS: Jeg er ingen "linux freak" btw. Jeg har ikke linux på PCen min nå. Har riktignok planer om å prøve det igjen, men ikke i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå