vetlehs Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hei Har planer om å kjøpe en Audi A4 1.8/Audi A4 1.8T og har tenkt å trimme/chippe denne for å få litt eksta power. Hva er mest økonomisk og hva anbefaler dere meg å gjøre hvis jeg har tenkt rundt 200 hk? Fint med link til evt. eksterne sider med pris o.l. Har noen noe bra forslag til gode og rimelige/ikke fullt så dyre anlegg? Lenke til kommentar
otis Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 www.tsracing.no www.estuning.no Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 har sett gjennom her og det ser bra ut det, men jeg finner ikke noe om chiptuning til 1.8 literen uten turbo :/ bare den med. Går det ikke an å chippe dem uten turbo? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 har sett gjennom her og det ser bra ut det, men jeg finner ikke noe om chiptuning til 1.8 literen uten turbo :/ bare den med. Går det ikke an å chippe dem uten turbo? Det finnes sikkert, men da får du kanskje 10hk ekstra... og da går den omtrent som en A4 1,6 Skal du ha 200hk i en 1,8 uten turbo, så må du regne med å betale MASSE penger. Nye kammer, nye stempler, porte topp, grenrør, eksos, osv osv.... Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 ok :/ Da får jeg heller legge til litt ekstra og gå for en 1.8T og chippe den til 190 eller noe sånn Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 alt ettersom hva som er utgangspunktet og slik..... 1.8 finnes det enkelte leverandører av chip til, SKN, B&B Automobiltechnik osv - resultatet er 125k -> ca 140~145hk oppgitt effekt. 1.8T er jo en motor man fortere henter mer effekt ut av, og her er det nok mer riktig med 185~190hk på de aller fleste motorene med 150/163hk som standard. Finnes mange leverandører av trimprodukter til disse motorene om dagen. Beste valget blir sikkert ut ifra hva du har planlagt, hvor du bor osv, men i all hovedsak har "de to store" til VAG vært MTM og Hohenester Sport. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 20hk på chipping av sugemotor? Jeg trenger å se det resultatet på rulle før jeg tror det... Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 alt ettersom hva som er utgangspunktet og slik..... 1.8 finnes det enkelte leverandører av chip til, SKN, B&B Automobiltechnik osv - resultatet er 125k -> ca 140~145hk oppgitt effekt. 1.8T er jo en motor man fortere henter mer effekt ut av, og her er det nok mer riktig med 185~190hk på de aller fleste motorene med 150/163hk som standard. Finnes mange leverandører av trimprodukter til disse motorene om dagen. Beste valget blir sikkert ut ifra hva du har planlagt, hvor du bor osv, men i all hovedsak har "de to store" til VAG vært MTM og Hohenester Sport. Takker Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 20hk på chipping av sugemotor? Jeg trenger å se det resultatet på rulle før jeg tror det... Gjengir bare hva leverandørene som HAR 1.8 20V i listene oppgir. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Leverandørene juger. Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det må jo være å¨en 1,8 T motor. og ikke uten T, det sier seg jo selv. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 20 HK på en 1,8T er vel ganske mye mindre enn hva chipleverandører pleier å oppgi? Det er nok en 1,8 uten turbo med 20 skryte-HK tenker jeg. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) jeg har chippet 3 biler hos ultimo.no. har ikke hatt noe tull. bil 1. audi A6 1,8T 2001 mod bil 2. audi A6 1,8TQ 2004 mod bil 3. audi A4 1,9 TDI 2005 mod hvor bor trådstarter??? Endret 26. november 2008 av audifreek Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Alle bilene du nevner har turbo. Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 jeg har chippet 3 biler hos ultimo.no. har ikke hatt noe tull. bil 1. audi A6 1,8T 2001 mod bil 2. audi A6 1,8TQ 2004 mod bil 3. audi A4 1,9 TDI 2005 mod hvor bor trådstarter??? Jeg bor i Sandnes i Rogaland. Lenke til kommentar
vetlehs Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 jeg har chippet 3 biler hos ultimo.no. har ikke hatt noe tull. bil 1. audi A6 1,8T 2001 mod bil 2. audi A6 1,8TQ 2004 mod bil 3. audi A4 1,9 TDI 2005 mod hvor bor trådstarter??? Jeg bor i Sandnes i Rogaland. Men jeg har ikke problemer med å dra til områder rundt Drammen o.l. pga familieforhold. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 ultimo har avdelinger her: Oslo / Drammen Sarpsborg Hamar Bryne Haugesund Stord, Fitjar Bergen Sogn Tromsø skjekk ut www.ultimo.no der finner du ut av hva slags effekt du får og hvor som er nærmest for deg å dra. Lenke til kommentar
MB300d Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Bytte motor til Audi A6 2.5 TDI V6. Å få tak i en slik tiptronik kasse. Da har du en motor som er verdt å trimme, plus at du får mye mer ut av den. Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Bytte motor til Audi A6 2.5 TDI V6. Å få tak i en slik tiptronik kasse. Da har du en motor som er verdt å trimme, plus at du får mye mer ut av den. Haha, var dette gjøn? I så fall er dette min humor. Meeen i tilfelle du var seriøs: V6 TDI'en til Audi (frem til 2005) styrer man langt unna p.g.a. problemer med kamaksler, turbo, automatgirkasser og dieselpumpe. Får faktisk ikke forsikret biler med den hos IF. http://dinside.no/motor/bil/bruktbil/brukt.../art778598.html http://dinside.no/motor/bil/bruktbil/hele+.../art778599.html Lenke til kommentar
Penny Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Konvertere rekkefirer-A4 til 2.5 V6 TDI? Er det ikke mindre arbeid å bygge romferge av tyggegummi og sølvpapir? Vanvittig mye arbeid, og slett ikke verd det i forhold til å kjøpe en A4 bygget med den motoren i utgangspunktet. Såvidt jeg har forstått er det fint lite felles av drivverk, oppheng, motorfester og annet teknisk mellom A4 2.5TDI og ca alle andre A4 av samme generasjon. Undertegnede har dessverre en 2.5 V6 TDI i familien, og selv om den er mer enn sprek nok med chip er kraften (når motoren er i orden) også det eneste positive med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå