Bruker-93156 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvem er proffer? Nevn noen proffer... Det tar kortere tid å sette opp et stativ med kamera enn 4 softbokser med blits, og kamera, som ofte sitter på stativ. Sjekk ut www.makro-forum.de , de der inne er skilled, og du kan bli mer sjokkert ved å se på lukkertidene de bruker. ISO 200, f/8-16, 1/2... Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Hvem er proffer? Nevn noen proffer... Det tar kortere tid å sette opp et stativ med kamera enn 4 softbokser med blits, og kamera, som ofte sitter på stativ. Sjekk ut www.makro-forum.de , de der inne er skilled, og du kan bli mer sjokkert ved å se på lukkertidene de bruker. ISO 200, f/8-16, 1/2... Mange fine bilder der ja......åssen type stativ burde jeg skaffe meg, har du en link så hadde jeg vært takknemlig=) Men innen natur foto, så handler det også om å fange det rette øyeblikket, og da tror jeg det ofte kan være vanskerlig under mange situasjoner å bruke stativ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Tja mitt er ikke så ille... Benro A-298 n6 - Benro KB-3 Som du ser så har de uberskarpe bilder på helt syyyke lukkertider, og man må nesten bare gå ut ifra at mange av bildene er tatt under meget kontrollerte forhold... At artene ikke er spesielt skye hjelper også veldig, og jeg tipper mange av bildene er tatt i thailandske sommerfuglparker. Når det kommer til de aller laveste lukkertidene på 1:1 vil ikke finger på utløser hjelpe, og da vil stativ og trådløs utløser funkere best... Derfor vil jeg også tro at et dedikert makrohode passer best. Men det er vanskelig... Å ta bilder sompå siden jeg linket til vetjeg ikke hvordan jeg i praksis skal gjennomføre... Jeg sliter med å ta bilder på over 1 sek uten selvutløser, av stillestående motiv. Neste sommer blir en prøvelse da jeg skal gjøre mer ut av sommeren og makrobildene, og presse ned ISOen ytterligere... Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 ok, thanks.. Men tror du de fleste stativer vill passe til mitt kompakt kamera(s6500fd)? Når anledningen kommmer så tror jeg at jeg skal prøve meg med stativ også, men vill tro at det krever en stor posjon med tålmodighet!? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Tålmodighet ja... Hva med å oppgradere utstyret ditt? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Tålmodighet ja... Hva med å oppgradere utstyret ditt? Skal love deg at jeg har tenkt på det ja, men er vell penger som er problemet Er ikke lett når man er en fattig student i trønder byen...må nok prøve å finne meg en god helge jobb i vinter engang ja (når jeg er tilbake i trondheim) Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 glemte å nevne at canon 40d er på topp i listen av ønskede kameraer, siden prisen har sunket litt etter utgivelsen av 50d. Har også vurdert canon eos 450d, men blir dessverre for puslete for mine hender Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Jepp... Jeg jobber helger selv, skal ikke mange til før du har D300 + 150mm macro Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Jepp... Jeg jobber helger selv, skal ikke mange til før du har D300 + 150mm macro Hva er prisen på 150mm macro forresten, 150mm er vell å foretrekke ovenfor 105mm? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 ja.... rundt 5500,- https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1032532 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det var da svært. Jeg liker det nederste. Synes ikke blitzlyset gjør noe i det hele tatt. Det må i såfall kun være fargestikket jeg ville gjort noe med her. Blitzen lager fine refleksjoner i skinnet på frosken. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Helt enig med Mr. Olsen. Dropp blitz. ødelegger bare. tror btw det hadde blitt bedre om du hadde fått skarphet på det andre øyet til frosken også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå