Gå til innhold

BK: to potraits av en frosk

dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem er proffer? Nevn noen proffer...

Det tar kortere tid å sette opp et stativ med kamera enn 4 softbokser med blits, og kamera, som ofte sitter på stativ.

Sjekk ut www.makro-forum.de , de der inne er skilled, og du kan bli mer sjokkert ved å se på lukkertidene de bruker. ISO 200, f/8-16, 1/2...

Mange fine bilder der ja......åssen type stativ burde jeg skaffe meg, har du en link så hadde jeg vært takknemlig=)

Men innen natur foto, så handler det også om å fange det rette øyeblikket, og da tror jeg det ofte kan være vanskerlig under mange situasjoner å bruke stativ :)

Lenke til kommentar

Tja mitt er ikke så ille... Benro A-298 n6 - Benro KB-3

Som du ser så har de uberskarpe bilder på helt syyyke lukkertider, og man må nesten bare gå ut ifra at mange av bildene er tatt under meget kontrollerte forhold... At artene ikke er spesielt skye hjelper også veldig, og jeg tipper mange av bildene er tatt i thailandske sommerfuglparker.

Når det kommer til de aller laveste lukkertidene på 1:1 vil ikke finger på utløser hjelpe, og da vil stativ og trådløs utløser funkere best... Derfor vil jeg også tro at et dedikert makrohode passer best. Men det er vanskelig... Å ta bilder sompå siden jeg linket til vetjeg ikke hvordan jeg i praksis skal gjennomføre... Jeg sliter med å ta bilder på over 1 sek uten selvutløser, av stillestående motiv. Neste sommer blir en prøvelse da jeg skal gjøre mer ut av sommeren og makrobildene, og presse ned ISOen ytterligere...

Lenke til kommentar
Tålmodighet ja...

Hva med å oppgradere utstyret ditt?

Skal love deg at jeg har tenkt på det ja, men er vell penger som er problemet :(

Er ikke lett når man er en fattig student i trønder byen...må nok prøve å finne meg en god helge jobb i vinter engang ja :p (når jeg er tilbake i trondheim)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...