Qumad Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Jeg har ett problem med at flere av mine USB enheter bruker samme stasjonsbokstav. Hvis jeg har i en minnepinne eller extern hardisk og setter inn minnepinne #2 så kommer denne ikke opp i Win Utforsker. Hvis jeg går i Enhetsbehandling så ser jeg at USB pinnen er der. Hvis jeg tar ut minnepinne #1 eller extern harddisk så vil fortsatt ikke minnepinne #2 vises i explorer. Det hejlper heller ikke og ta den ut for så å koble den til igjen. Løsningen er at jeg må gå inn i enhetsbehandling for å avinstalere den, ta den ut og sette den inn i maskinen igjen Hvordan kan jeg løse dette problemet? Ville det løst problemet hvis jeg kunne ha forhåndsbestemt at den og den enheten skal være tilegnet en bokstav lenger ut i alfabetet? (hvordan gjøres i så fall dette hvis det er en mulig løsnong?) Endret 25. november 2008 av Qumad Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Plugg in begge to, høyreklikk min datamaskin og klikk behandle, gå til diskbehandling, velg usb dingsen din og høyreklikk -> endre stasjonsbokstav til noe som ikke er i bruk. begge skulle nå dukke opp greit nok. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har du noen nettverksdisk? I såfall, hvilken bokstav bruker den? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Er en del nettverksdisker som jeg er koblet til ja. Dette er på jobben så jeg får sjekke på mandag, vil ikke svaret ovenfor fungere da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Nettverksdisker bør ha bokstaver lenger ut i alfabetet, slik at bokstavene rett etter de faste diskene er ledige til USB. Hvis ikke blir det gjerne noen problemer. Svaret til Covn løser problemet der og da, men fjerner ikke årsaken. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Ja nettverksdiskene er litt utover i alfabetet. F: G: H: P: om jeg ikke husker feil. Så jeg vil få det samme problemet med at de automatisk prøver og bruke samme stasjonsbokstav neste gang jeg har en enhet tilkoblet of setter enda en enhet i? Isåfal, hvordan løser jeg problemet slik at USB enhetene fortsetter og tar neste bokstav automatisk? Er problemet at en av netverksdiskene er F:? Klarer ikke Windows å finne ut hvilke stasjonsbokstaver som er ledige etter nettverksdiskene? Hvis jeg kobler fra nettverksdiskene og mapper dem opp igjen med bokstaver lenger ute i alfabetet, vil jeg da ha løst problemet permanent? Er det en måte jeg kan finne ut av hvor de forskjellige netverksstasjonene ligger? Greit og gjøre det fr jeg kobler fra diskene. Trenger det når jeg skal mappe diskene opp igjen, Ref. nederste dropdown meny på bildet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvis du har C, D og E i bruk internt så er det ingen ledig før nettverksdiskene. Det er forskjellige deler av Windows som håndterer nettverk og interne bokstaver, og de delene snakker ikke så godt sammen. Nettverksdiskene er 'usynlig' for den delen som tildeler bokstaver til USB, dermed blir det konflikter når USB velger første 'ledige' etter de interne. Hva nettverksdiskene heter ser du i utforsker eller Min Datamaskin. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Da det kjøres ett script når jeg logger på som mapper opp nettverksdiskene til de stasjonsbokstavene så ble det Covn sin løsningen med og gi USB pinnene høyere stasjonsbokstaver. Det var hvor nettverksdiskene (mappene) er plassert som var mitt problem og finne ut av. Når jeg har sett litt på det så ser jeg ingen enkel måte og finne dette ut av, ser ut for meg som om det er noe man bare må vite, hvor plaseringen er. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå