Gå til innhold

For få 6pin til å kjøre to kort; SLI

Carana

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen dager siden, kjøpte jeg to XFX GeForce 9800GTX+ for å kjøre SLI! Da jeg fikk kortene, og var igang med å installere dem, finner jeg ut at det bare er to 6pin's ledninger ut av min strømforskyning (en Corsair 550W). Kortene krever 450W for å kjøre, så min strømforskyning er god nok til å kjøre disse kortene. Problemet er at hvert kort krever to 6pin hver. Jeg har bare to stykker totalt, og det er jo da bare nok til å kjøre det ene. Da jeg så dette, tenkte jeg straks "Hva med 4pin -> 6pin-overganger?". Men så tok jeg en titt på bruksanvisningen til kortene, og den sier at jeg ikke skal bruke slike.

En PC-kyndig venn av meg, sier at jeg skal skaffe meg to 4-pin -> 6pin-overganger, men jeg vet ikke helt om det er forsvarlig når det står at jeg ikke skal bruke det i bruksanvisningen.

Hva skal jeg gjøre? Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvarlig? Tja du ødelegger ikke kortene om det er det du spør etter.

Men problemene begynner i den sammenhengen med at 4-6 overganger som oftest ikke fungerer, noen kort går det bra med men ikke alle, tror 9800 kortene var kranglete der mener jeg, mange som har prøvd og ikke lykkes med overgangene.

I verste fall må du bite i støvet og kjøpe ny PSU, men du kan jo prøve først, koster bare frakt og for overgangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...