WheelMan Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Nvidia stikker av med det meste av kapasiteten. Les mer Lenke til kommentar
Ventil Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Det er høy k-verdi, ikke lav som minsker strømtap. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Vi har forøvrig ikke kommet til desember enda, men er vel ikke utenkelig at markedet kommer til å møte store motbakker. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Det er høy k-verdi, ikke lav som minsker strømtap. I dette tilfellet er det faktisk snakk om "ultra low-k" materialer. De benyttes mellom signalførende ledere i de lavere lagene med metall for å redusere kapasitansen mellom lederne og dermed også resusere strømmtrekket. Det har egentlig ingenting med lekkasje å gjøre, bare at lasten som transistorene må trekke blir lettere. Forøvrig er det riktig at high-k materialer også benyttes for å redusere lekkasjestrøm, men da inne i transistorene. High-k gir høyere kapasitans noe en ønsker inne i transistoren. Dermed kan en redusere transistor lekkasjen ved å benytte tykkere isolasjonslag inne i transistoren, noe som gir lavere kapasitans i transistoren og dermed lavere ledeevne, men kompensere med å bruke high-k isolasjonsmateriale som da øker kapasitansen igjen. Lenke til kommentar
Ventil Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Det er høy k-verdi, ikke lav som minsker strømtap. I dette tilfellet er det faktisk snakk om "ultra low-k" materialer. De benyttes mellom signalførende ledere i de lavere lagene med metall for å redusere kapasitansen mellom lederne og dermed også resusere strømmtrekket. Det har egentlig ingenting med lekkasje å gjøre, bare at lasten som transistorene må trekke blir lettere. Forøvrig er det riktig at high-k materialer også benyttes for å redusere lekkasjestrøm, men da inne i transistorene. High-k gir høyere kapasitans noe en ønsker inne i transistoren. Dermed kan en redusere transistor lekkasjen ved å benytte tykkere isolasjonslag inne i transistoren, noe som gir lavere kapasitans i transistoren og dermed lavere ledeevne, men kompensere med å bruke high-k isolasjonsmateriale som da øker kapasitansen igjen. Oppklarende. Men jeg antar de også bruker høy k-materialer, i transistorene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nvidia har såvidt skrevet om 55nm produkter som kommer nå... hmm. Hvilke produkter blir tilgjengelig med 40nm og når? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Kjapt svar: Nvidia, 1H 09 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det kan jeg også gjette meg til, men produktene Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Oh, misforsto litt der ja. Jeg tror ikke de har kommet så langt at de har avgjort noen navn enda, men vi kan jo alltids håpe på forbedringer fra den fronten hvertfall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Uansett spennende Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg tipper nVidia TNT 2 GS eller 6800 TDI.. jeje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå