Gå til innhold

Telenor ber meg si opp fasttelefon


Anbefalte innlegg

Iptelefoni er ikke merkbart billigere en vanlig analog fasttelefon.

 

Feks

Tele 2 BBT Unlimited

Månedspris 149kr + nettleie 60kr = 209kr

Ring gratis til fasttelefoner.

 

Tele 2 analog Døgnet rundt.

Månedspris 179kr ingen månedspris

Ring gratis til fasttelefoner + oppstart på 58 øre

 

EDIT: Ser at TS har fiber og da blir det ikke linjeleie, og da blir bbt billigere.

Endret av Aga85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil, du er nødt å ta med alle numrene om skal porterte og har isdn

 

Feil.

Det kommer an på operatøren, og en del lar deg kun overføre hovednummeret.

Det er det som er mest vanlig.

Det er vel heller motsatt. NRDB krever at riktig antall nummer overføres, uavhengig av hvor mange nummer/linjer man har på det nye abonnementet.

Lenke til kommentar

Dersom ein ringer lite, og sjeldan ringer 5-sifra, 8xxxxxxx eller utlandet er mobiltelefon mykje billegare enn fasttelefon, fordi ein slepp månadsprisen. Når det gjeld sikkerheit, så ligg vel det usikre i kor mykje straum som er att på batteriet. Elles fungerer mobilen like godt som ein fasttelefon, sjølv om straumen går.

Lenke til kommentar
Det er vel heller motsatt. NRDB krever at riktig antall nummer overføres, uavhengig av hvor mange nummer/linjer man har på det nye abonnementet.

 

Samme påpekte jeg også, med henvisning til NRDB sine rutiner.

 

Meget merkelig da, at vi som tilbyder (jobber for et av norges største selskap for inett, telefoni og tv) faktisk ikke godtar portering for annet enn hovedabo.

Så den henvisningen til rutiner du har er rett og slett ikke et vektig argument.

Vi overfører KUN hovedabo på ISDN.

Lenke til kommentar
Meget merkelig da, at vi som tilbyder (jobber for et av norges største selskap for inett, telefoni og tv) faktisk ikke godtar portering for annet enn hovedabo.

Så den henvisningen til rutiner du har er rett og slett ikke et vektig argument.

Vi overfører KUN hovedabo på ISDN.

 

Hvis du ser bort i fra Tele2 og om jeg ikke tar helt feil Lyse, så er såvidt meg bekjent NRDB systemet alle andre operatører benytter for portering i Norge og de følger den rutinen som lenket til. Portering feiler ganske enkelt om du ikke tar med både hovednummer og tilleggsnumre i NRDB.

 

Selv om selskapet du jobber for ikke porterer ut annet enn hovenummeret (regner med du mener det når du skriver hovedabo), så er ikke det du sier et vektig argument heller, fordi om ditt selskap ikke følger NRDB sine rutiner så betyr ikke det at ikke andre gjør det.

 

Og ja, jeg har jobbet med å utvikle bredbåndstelefoni-løsningen til et større norsk selskap, og kjenner godt til rutinene rundt portering. Prøv å bestille portering fra Telenor du og skriv kun opp hovednummeret og ikke tilleggsnummeret, så skal jeg love deg at du aldri får hentet nummeret ditt!

 

Edit:

 

Har funnet et par eksempler på porteringsskjemaer og informasjon fra diverse telefonileverandører.

 

Hos Bellit står det i informasjon om portering: "Har du ISDN må begge telefonlinjene / telefonnumrene videreføres, selv om du bare skal benytte hoved (primær) nummeret på bredbåndstelefonen." (Kilde, Bellit.no)

 

I Alta Kraftlag sitt porteringsskjema står det følgende: "Kunder med ISDN-abonnement bes oppgi både hovednummer og tilleggsnummer, da begge numre må porteres samlet." (Kilde, fiber.altakraftlag.no)

 

Hos 3Net skriver man: "Tilleggsnummer – for kunder som har ISDN-abonnement fra før og / eller flere telefonnummer som skal porteres, må tilleggsnummer oppgis." (Kilde, 3net.no)

 

@-Link AS skriver følgende: "Hvis du har isdn telefon fra før av må begge telefon nummerene

overførest." (Kilde, a-link.no)

 

BKK sier at: "Dersom kunden har ISDN, må både hoved- og tilleggsnummer oppgis.". (Kilde, BKK.no)

 

Tønsberg Bredbånd skriver følgende: "Har du ISDN må begge telefonlinjene / telefonnumrene videreføres, selv om du bare skal benytte hoved (primær) nummeret på bredbåndstelefonen." (Kilde, TBBB.no)

 

Og til slutt hos Telio som skriver følgende: "Vær oppmerksom på at du ikke kan ta med deg kun det ene av 2 ISDN nummer. Du kan heller ikke si opp det ene hos Telenor for så å flytte det andre. Du MÅ overføre begge numrene. Det er ikke teknisk mulig bare portere ut hovednummeret selv om du har Telio Mini med en linje." (Kilde, Telio.no 1 og Telio.no 2)

 

Tror du disse operatørene stiller disse kravene for moro skyld? Nå kan jo du komme med konkrete bevis for at dette, som alle disse telefoni-leverandørene og NRDB selv sier, ikke stemmer. Som tidligere sagt, selv om din arbeidsgiver ikke porterer ut alle ISDN-nummerene, så er det unntaket og definitivt ikke hovedregelen!

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...