kjeklulf Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Halvveis irrelevant saksopplysning: Det heter enten brekkjern eller kubein. "Kujern" er noe som i alle fall jeg aldri har hørt om... (Ja, jeg vet det var en til som skrev det slik først, så ikke ta det personlig..) Det har du selvsagt rett i. Jeg brukte begrepet siden det var det jeg svarte på, uten å tenke nærmere over det. Ennå mer irrelevant saksopplysning: Google gir faktisk 2880 treff på kujern. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Dagen vårt internett er regulert av private firma er vi offesielt ett fasistisk land. 350 millioner til banker var grensen, men folk forstår det ikke. Norge er en fasiststat! Mye rar lesning i denne tråden... Det beste var kanskje denne til han som har 1 post på to år : Latterlig sak. Hva med å saksøke postvesenet om noen sender piratkopierte CDer i posten? Linet. Med stor L. ikke linet. uff. Det er faktisk I, ikke L. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Litt OT:Nå skal det sies at Australia har vært bakstreverske på alt som har med tilrettelegging for internett og bredbånd lenge. Jeg bodde der et år i fjor, og makan til jalla opplegg når du er vant til å bo i Norge. ALLE ISP'er har maks-grense på datamengde per måned (slik som telenor prøvde å innføre for noen år tilbake), de dyreste abo'ene hadde grense på 60GB/mnd når jeg bodde der, noe du makser fort med litt torrenttrafikk og videosamtaler til Norge. På de fleste universitetene MÅ DU BETALE for å bruke skolens nett, og du må betale (ganske heftig) per MB om du bruker skolens nett til eksterne ting, som vanlig surfing osv. Du har noen poeng, men helt rett har du da ikke. Jeg har bodd i Australia i nesten fire år, og kom hjem for snart to år siden. Allerede i 2003, da jeg flyttet dit, var det mulig å få linjer som var unlimited. Det kostet så klart en del ekstra, men ble billigere etter hvert. Da jeg flyttet hjem lå prisen på ca 80 aussie dollar for en 1,5Mbit ADSL-linje uten cap. I starten var prisen omtrent 150 dollar for den samme linja. Ellers har du rett i at Internett i Australia er et slit av en annen verden. Det er dyrt, tregt og jevnt over veldig dårlig lagt opp. Trafikken rutes hist og pist på vei til Europa, med det resultat at alt er tregt og ustabilt. At Australia går i feil retning når det gjelder Interett er det ingen tvil om, med flere relativt horrible lover (sett fra et norsk ståsted) som begrenser brukernes muligheter. Det hadde ikke forundret meg stort om filmselskapene kommer en vei med dette, noe som bare vil gjøre ting enda verre. Takke meg til Internett-linjene og prisene her til lands, hadde vi nå bare hatt klima, øl- og bilpriser på samme nivå som Oz, hadde Norge vært nær perfekt. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg så ingen nevne dette argumentet hehehe - For college kids, Napster was a Godsend, because you can all but guarantee two things about most college kids: They love music, and they're dirt poor. So it grew, and it grew, and it started to grow into the mainstream, and that's when the labels woke up and realized something important was happening. At that point they could have seen it as either a threat or an opportunity, and they, without hesitation, determined it to be a threat. It was a threat because essentially someone had come up with a better, free distribution method for the labels' product. To be fair, you can imagine how confusing this must have been for them - is there even a historical precedent for an industry's products suddenly being able to replicate and distribute on their own, without cost? http://www.demonbaby.com/blog/2007/10/when...k-birth-of.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå